استاندار مرکزی بر ضرورت جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 28 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک افزود: کمک به نیازمندان باید از مسیرهای صحیح دنبال شود تا به دست جامعه هدف واقعی برسد.
وی یادآورشد: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان همواره در ایرانیان موج می‌زند اما باید تلاش شود تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.
افزود: فضای عمومی شهرهای استان به لحاظ وجود متکدیان خوب است اما باید تلاش شود تا تعداد اندکی هم که وجود دارند، جمع‌آوری و ساماندهی شوند.
استاندار مرکزی ادامه داد: نیروی انتظامی استان باید اقدامات لازم را در خصوص پلیس بانوان برای جمع‌آوری زنان متکدی به کار گیرد.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: سازماندهی بانک اطلاعاتی در خصوص تکدی‌گری در استان مرکزی با محوریت اداره کل فرهنگی واجتماعی استانداری مرکزی امری ضروری است.
وی گفت: صدا و سیما باید در اسرع وقت کلیپی در خصوص آگاه‌سازی مردم نسبت موضوع تکدی‌گری تهیه و در فضای مجازی نیز به صورت گسترده پخش شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی تکالیف قانونی برعهده دارند که باید این تکالیف را به بهترین شکل انجام دهند.
مخلص‌الائمه گفت: با پیگیری فرمانداری اراک، آموزش و پرورش و بهزیستی استان مرکزی، کمپ ماده ۱۶ در اراک نهایی شده که در ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری دارد.
وی عنوان کرد: بحث معتادین متجاهر، تکدی‌گری و سرقت‌های خرد با یکدیگر پیوند دارند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیررسمی که تعداد آنها به ویژه در ساوه و اراک زیاد است، اقدام موثری در اداره راه و شهرسازی تحت عنوان بازآفرینی آغاز شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: بازآفرینی شهری در منطقه باغ خلج ( کوی سجادیه) اراک از سال‌های گذشته آغاز شده اما سرعت آن اندک است و هنوز به میانه راه هم نرسیده است.
وی گفت: در منطقه شهرک ولیعصر (عج) (چشمه موشک) نیز شرایط کمی پیجیده است اما در منطقه کوی علی بن ابیطالب (فوتبال) اراک، شرایط بهتر است و باید کار در این مناطق با جدیت دنبال شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالگرد هفتم تیرماه و بویژه معمار دستگاه قضایی شهید دکتر بهشتی نیز افزود: پنج تن از شهدای حادثه هفتم تیرماه مربوط به استان مرکزی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: سه معضل تکدی‌گری، معتادان متجاهر و بی حجابی مردان و زنان چهره شهرهای استان را نازیبا کرده است.
بهنام نظری افزود: نیاز است برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی مشخص و مدونی صورت گیرد.
وی یادآورشد: کمپ ماده ۱۶ در اراک نهایی شده که این امر در کاهش معتادان متجاهر نقش موثری دارد و باید در بحث جمع‌آوری متکدیان نیز برنامه‌ ویژه‌ای صورت گیرد.
در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری مرکزی مصوب شد نیمی از متکدیان این استان حداقل تا ۱۰ روز آتی جمع‌آوری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار