سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ازکاهش ۱۵ درصدی آتش سوزی ها نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ 26 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آتش پاد سوم محسن فضلی افزود: از مجموع ۳۲۶ مورد آتش سوزی رخ داده در شهر اراک در مدت این سه ماه، بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع با ۱۱۰ مورد، ۶۸ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه و انبار، تعداد ۳۸ مورد مربوط به خودرو و وسائط نقیله، ۱۲ مورد مربوط به سیلندرگاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل ضایعات و محوطه باز بوده است.
وی یادآورشد:آتش نشانان اراک بهار سال جاری را با انجام ۸۷۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات به پایان رسانده و در تمامی حوادث به یاری شهروندان حادثه دیده شتافتند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اظهار داشت: از مجموع عملیات های آتش نشانان در سه ماهه ابتدای سالجاری، ۳۲۶ مورد مربوط به عملیات خاموش سازی آتش و ۵۴۴ مورد آن در زمینه امداد و نجات بوده که در تمامی این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.
فضلی همچنین از انجام ۵۴۴ مورد عملیات امداد و نجات و نیز ۲۵۰ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۹۸ مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۱۰۳ مورد امداد آسانسور، ۵۵ مورد سوانح خودرویی، ۲۷ مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، ۲۲ مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودرو،۷ مورد انفجار، یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است. خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف برای تأمین ایمنی می باشد.
وی با اعلام اینکه شاهد افزایش۱۰ درصدی حوادث سه ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشیم، اظهار داشت: در این عملیات ها ۶۰۳ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۹۷ نفر که عمدتا مربوط به سوانح خودرویی می باشد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند، متاسفانه این حوادث منجر به فوت ۱۳ نفر از هموطنان گرامی شده است.
سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تاکید کرد: با توجه به کم رنگ شدن بیماری کرونا و خارج شدن شهر اراک از محدوه خطر، برنامه های آموزشی این سازمان به صورت حضوری آغاز خواهد شد و در یک برنامه ریزی مدون آموزش شهروندی و کارکنان ادارات که درخواست برگزاری آموزش داشته باشند از سر گرفته خواهد شد.
وی افزود:همچنین مدرسه همیار آتش نشان نیز که طی مدت بیش از دو سال به علت شیوع ویروس کرونا از حضور نونهالان محروم بود، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا کودکان و نونهالان با حضور در این مدرسه، در فضایی شاد و مفرح با اصول ایمنی آشنا شوند.
فضلی اضافه کرد: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۳۰۸ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار