رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طبق بررسی های صورت گرفته هیچ سندی برای توسعه زیرساخت های شهر اراک وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱ 26 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، پیمان عین القضاتی در نشست هم اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن ها، هنرمندان و ورزشکاران استان مرکزی که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه تغییرات نسبتا خوبی در دادگستری استان نسبت به سال های گذشته رقم خورده است، افزود: در کشور سیاست گذاری ها مطابق با مباحث دینی و قرآنی نیست، ۸۰ درصد محتوای نهج البلاغه بر پیشگیری و ۲۰ درصد مباحث بر مقابله و برخورد استوار است، اما امروز قوانین کشور در ۸۰ درصد موارد بر برخورد و مقابله استوار است.
وی تاکید کرد: در بحث توزیع اعتبارات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ماده ۱۶ اختصاص می یابد، اما برای نخبگان ما سرانه و اعتباری اختصاص نمی یابد.
عین القضاتی با تاکید بر اینکه قطعا با کاشتن باد، طوفان برداشت می شود، گفت: ناهنجاری های اجتماعی براساس قوانین و فضای جامعه رشد و نمو داشته اند.
وی با بیان اینکه چطور ممکن است که با این همه اقدامات خاص و جهادی نتیجه ای حاصل نمی شود، گفت: شرایط به گونه ای است که گویی گروهی مقابل ما نشسته اند و هرآنچه انجام می شود را خنثی می کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به طرح جامع شهر و با بیان اینکه گاهی این طرح خود فسادزاست، اما در جایی می گوید با آسیب های اجتماعی مقابله کنید، افزود: در واقع این روند، نوعی سرکار گذاشتن است. گروه با نگاه سکولار طرح جامع می نویسند و وقتی طرح اجرا می شود با شهری روبرو می شویم که برخی شهرک های آن مسجد، حسینیه، فضای سبز و ... ندارند و واکنشی هم در مقابل این طرح دیده نمی شود.
وی با بیان اینکه قوانین ظالمانه باعث سلب اعتماد مردم می شود، گفت: اگر خواهان نتایج هستیم باید تکلیف این قوانین ظالمانه روشن شود، اگر به دنبال حاتم بخشی و توسعه کاربری های مختلف در شهر هستیم، از اراضی ملی استفاده شود، نه اراضی مردم.
عین القضاتی با اشاره به طرح تفضیلی شهر اراک و با بیان اینکه این طرح به خاطر سه میلیارد تومان اعتبار روی زمین مانده است، افزود: امروز اراک با قوانین سال ۱۳۸۹ که طرح تفضیلی ابلاغ شد در حال ارزیابی است که این امر تفسیر به رای و ایجاد جرم را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته اساسا هیچ سندی برای توسعه زیرساخت های شهر اراک وجود ندارد و برای مثال امروز نمی دانیم در کدام مناطق باید توسعه ورزش همگانی صورت گیرد و همین امر باعث توزیع ناعادلانه مراکز ورزشی شده است و کاربری ها در کمیسیون ماده ۵ به راحتی تغییر می کند.
عین القضاتی با بیان اینکه شورای ششم شهر اراک بابت تمامی موارد مذکور وارد عمل شده است، گفت: زمانی که اسم قوه قضاییه به میان نیاید، نمی توان حریف برخی از دولتمردان شد. پروژه دره گردو از سال ۱۳۸۵ روی زمین مانده است، ما خواستار پیوست فرهنگی شده ایم، اما تا امروز به اندازه دو سطر نتوانسته اند پیوستی ارائه کنند.
وی به مسئولیت های اجتماعی برخی از صنایع اشاره کرد و گفت: شرکت ایرالکو با کمک به تیم فوتبال آلومینیوم بخشی از وظایف خود را انجام داده است، اما باقی صنایع کاری نمی کنند، پالایشگاه و پتروشیمی با گردش مالی بالا مسئولیت های خود را انجام نمی دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه بعد نظارت باید به بعد مشارکت در اراک تبدیل شود، گفت: اراک از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ بیشترین نرخ رشد درآمدی را داشته است، قانونگذار به اشتباه گفته است که کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی از آیتم های توسعه درآمدهای شهر است، چراکه در واقع در این حوزه عملا شهر را می فروشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار