یک متخصص بیماری های کودکان گفت: در کودکان به دلیل بالا بودن میزان مایعات در بدن امکان گرمازدگی بیشتری وجوددارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸ 26 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی ارجمند شبستری افزود: در کودکان و در فصول گرم سال به دلیل بالا بودن میزان مایعات در بدن نسبت به بزرگسالان، امکان بروز مشکلاتی که ناشی از کمبود مایع داخل بدن می شود، نیز بیشتر است.
وی یادآورشد: به همین دلیل والدین باید در فصول گرم سال بیشتر مراقب کودکان خود باشند و آنها را کمتر در معرض گرما قرار دهند.
وی تاکید کرد: اولین گام برای جلوگیری از گرمازدگی، پیشگیری است که می توان با متعادل تر کردن درجه حرارت محیطی که کودک به خصوص افراد دارای سن پایین و به ویژه اطفال زیر سن ۱ سال و همچنین زیر سن یک ماه در آن زندگی می کند و فعالیت دارد، به آن دست یافت.
متخصص اطفال و نوزادان و نوجوانان در ادامه به والدین توصیه کرد: اگر در این فصل مجبور به خروج از منزل هستند، حتما در سایه قدم زده و از تابش مستقیم آفتاب به بدن کودکان جلوگیری کنند.
وی افزود: همچنین باید سعی کرد زمان خروج از منزل زمانی باشد که گرمای کمتری کودکان را اذیت کند، یعنی حتی الامکان صبح ها و بعد از غروب آفتاب که از شدت گرما کمتر شده باشد.
وی تاکید کرد: اگر والدین مشاهده کردند کودکشان دچار گرمازدگی شده، باید در اولین گام مایعات بدن او را بالا برده و اگر در سنی است که قادر به نوشیدن است، آب فراوانی به او داده و اگر در سن زیر ۶ ماه است و امکان نوشیده ندارد، شیرمادر بیشتر به او داده شود تا کمبود مایعات بدن او جبران شود.
دکتر ارجمند تاکید کرد: اگر بعد از گرمازدگی علائمی چون اسهال و استفراغ مشاهد شد و یا متوجه افزایش درجه حرارت بدن شدید حتما به پزشک مراجعه و داروهایی که پزشک تجویز می کند(سرم های خوراکی و یا پودرهای او آر اس) را استفاده کنید.
دکتر ارجمند گفت: والدین می توانند فرزندان خود را از بدو تولد تا سن ۱۸ سالگی برای ویزیت نزد متخصصان نوزادان، کودکان و نوجوانان برده و معاینه کنند.
وی افزود: در برخی مواقع نیاز به اقدامات فوق تخصصی است که در صورت لزوم، متخصصین اطفال این اقدام ها را انجام و به فوق تخصص های مربوطه و مورد نیاز ارجاع می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار