مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در سومین روز از تابستان ۱۴۰۱، غار نخجیر و محوطه پیرامون آن توسط دوستداران محیط زیست از شهرهای دلیجان و کاشان پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 25 June 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، روز گذشته جمعه ۳ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست، با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه و داخل غار را جمع‌آوری کردند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این گروه ۴۵ نفره طبیعت‌دوستان از شهرهای دلیجان و کاشان شامل: جمعیت سبز کویر کاشان، پویش مردمی راه سبز دلیجان و موسسه خیریه چالش مهربانی دلیجان با مشارکت و همکاری شرکت توسعه و عمران دلیجان شرکت بهره‌بردار غار نخجیر، سه هکتار از فضای بیرونی، تپه‌ها و فضایی سبز غار نخجیر و داخل غار را پاکسازی کردند.
مرزبان با اشاره به اینکه این برنامه در راستای فرهنگ‌سازی به گردشگران و عموم مردم و نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و طبیعت انجام شد گفت: در این برنامه تعداد ۲۵ پاکت زباله جمع آوری شد که برای پاکیزگی و معرفی غار صورت گرفته است و بازتاب و تاثیرات بسیار مثبتی داشت.
غار نخجیر یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای دنیا است که در شهرستان دلیجان در استان مرکزی وجود دارد، این غار به لحاظ ویژگی‌های منحصری که دارا است و با بیش از ۷۰ میلیون سال قدمت جزء عجایب خلقت الهی است. این غار در سال ۶۸ هجری شمسی شناسایی و کشف شد و در سال ۸۱ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار