مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: ائمه جمعه و جماعات باید با حضور در مساجد و جمع‌های مردمی نقش مهم خود در حوزه مدیریت مصرف آب و برق را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 25 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام هادی میرزایی در نشست هم اندیشی مدیریان عامل صنعت آب و برق استان مرکزی با ائمه جمعه در اراک، افزود: ائمه جمعه در تبیین مدیریت مصرف انرژی، رسالت سنگینی برعهده دارند و این مهم باید مورد توجه جدی باشد.
وی، راهبری فرهنگی را وظیفه ائمه جمعه دانست و گفت: امام جمعه باید با برنامه حرکت کند و برنامه‌های سال های آتی هر شهرستان را هدفگذاری کند.
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: مدیریت مصرف به معنای عدم مصرف نیست بلکه بهینه و در زمان مناسب مصرف کردن است.
حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعات پیک مصرف برق (ساعات ۱۳ تا ۱۸)، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از نور طبیعی، سایبان مناسب و سرویس کاری کولرهای آبی نکات ساده اما مهمی هستند که با رعایت آن می‌توان یاریگر صنعت برق بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: ائمه جمعه نقش بسزایی در اشاعه مفاهیم صحیح مصرف انرژی دارند.
محمود محمودی افزود: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه‌های کاربردی در آگاه سازی مردم است.
وی یادآورشد: بصیرت افزایی در حوزه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه نماز، عفاف و حجاب و خانواده باعث ارتقای فرهنگ جامعه شده و این اقدام در سال‌های اخیر به صورت مستمر توسط شورای‌های فرهنگی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم گفت: کمبود منابع آب و خشکسالی و موجب بروز مشکلاتی شده که انتظار است مردم در مدیریت مصرف آب توجه ویژه داشته باشند.
یوسف عرفانی نسب افزود: توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همیاری و مشارکت تمام اقشار اجتماعی است که در این فرآیند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار