نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی رکن اصلی تامین امنیت و گسترش عدالت در جامعه است.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 24 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: قوه قضاییه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران باید در تمام جهان الگو باشد، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف شده و سپس در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام های اساسی بردارند.
خطیب جمعه اراک یادآورشد: صلابت، سلامت و استقلال سه اصل مهم در قوه قضاییه است و کارکنان این نهاد ارزشمند باید به اصول مهم و اساسی پایبند باشند و برای احقاق حقوق مردم با تمام وجود تلاش کنند.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: منصب قضاوت منصب ولایت و امیرالمومنین (ع) است و کارکنان و قضات دستگاه قضا باید در کمال سلامت و به دور از منافع شخصی در راستای اجرای عدالت تلاش کنند.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر چمران و روز بسیج اساتید، تاکید کرد: بصیرت،اخلاص،مجاهدت،خدمت صادقانه و ولایت پذیری از مهم ترین ویژگی‌های شهید چمران است که به عنوان فرمانده جنگ نرم و سخت، در میدان‌های علمی و جهادی،نقش‌آفرینی کرده است و در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی جاودانه شده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ایران را کشور ولایت فقیه و امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: این مایه افتخار است که زیر پرچم مراجع عالیقدر در این کشور فداکاری و انجام وظیفه و افتخارآفرینی کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص بزرگداشت سالروز شهادت عشایر در استان چهارمحال بختیاری گفت: کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه‌ عشایری کشور، در استان چهارمحال و بختیاری، با حضور خانواده شهدای عشایر سراسر کشور برگزار شد که در جای خود اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی درباره زلزله افغانستان نیز گفت: در این حادثه دلخراش بیش از هزار و ۵۰۰ نفر کشته و تعدادی مجروح شدند که امید است هلال احمر و صلیب سرخ در راستای امدادرسانی به مردم مظلوم افغانستان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود دولت طالبان با تشکیل دولت فراگیر،از برخورد غیرحکیمانه و خشن با شیعیان و زنان بپرهیزند، در غیر این صورت همانند داعش و سایر جریان‌های افراطی در گورستان تاریخ دفن خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار