شهردار اراک گفت:قبل از آغاز طرح ۲۴ متری ابهامات این طرح باید رفع شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 22 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی درباره اجرای طرح ۲۴ متری و اثربخشی این معبر افزود: پس از یک زمان بسیار زیاد که مردم اراک منتظر اجرای پروژه ۵۸ متری بودند، طرح لغو شد و در واقع بی‌اعتمادی نسبت به تصمیمات دولتی در حافظه تاریخی مردم شکل گرفته است.
وی ادامه داد: براینکه امروز طرح ۲۴ متری به این شرایط دچار نشود می‌طلبد که در اجرای این طرح دقت و برنامه‌ریزی لازم لحاظ شود.
کریمی با بیان اینکه این طرح در محدوده و هسته مرکزی شهر است و بدون شک کار دشوار خواهد بود، گفت: تقاطع‌های در نظر گرفته شده در طرح هزینه‌بر است، اما آنچه در این طرح مفقود است پیوست مطالعات ترافیکی و اجتماعی است و هنوز به صورت شفاف نمی‌دانیم که اجرای طرح چه مشکلات ترافیکی و اجتماعی را رفع می‌کند.
وی تاکید کرد: عرض خیابان ۲۴ متر است و حدود ۷ متر مختص پیاده‌راه و بلوار خواهد بود و مطمئن نیستیم که یک معبر حدود ۱۷ متری چه مشکلات ترافیکی را در این شرایط اقتصادی که اجرای پروژه هزینه بسیاری به شهر تحمیل می‌کند، رفع خواهد کرد.
شهردار اراک با تاکید بر اینکه قطعا مزایایی در طرح متصور است، گفت: مسلما برای ورود به عرصه اجرا حتما باید دشواری‌های کار دیده شود، همچنین امتیازها و بسته‌های تشویقی و تراکم‌های ساختمانی نیز باید به صورت شفاف مشخص باشد و اگر همچنان به دنبال صدور مجوز برای تراکم‌های خدماتی و تجاری در منطقه باشیم، قطعا اثربخشی معبر تحت تأثیر قرار می‌گیرد و بر همین اساس مطالعات باید دقیقتر و با جزئیات بیشتر انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه طرح از مطلوبیت زیادی برخوردار نیست، گفت: شاید ۵۸ متری مشکل اراک را حل می‌کرد، ولی امروز درگیر پروژه‌ای هستیم که در اجرا با مسائلی روبرو است و نسبت به حل مشکلات ترافیکی با کمک این معبر تردید وجود دارد و اگر پس از احداث، مجوز تجاری در خیابان داده شود عملا مشکلی از ترافیک حل نمی‌شود.
کریمی اضافه کرد: مخالفتی با طرح نداریم، اما باید همه جوانب آن تبیین شود و باید قبل از آغاز کار ابهامات رفع شود و به نظر می‌رسد که اهداف ترافیکی شهر با این معبر رفع نمی‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار