رییس مرکز بهداشت استان مرکزی از استقبال کم مردم از نوبت چهارم واکسن کرونا خبر داد و گفت: این آمار مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 21 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: هر چند در شرایط فعلی وضعیت کرونایی شهرستان های مختلف استان خوب و نسبتا پایدار و تحت کنترل است اما، تجربه و تاریخ نشان داده با توجه به زیرکی و سرعت انتقال این ویروس، هر لحظه ممکن است شرایط دگرگون شده و همه چیز متحول شود.
وی یادآورشد: در این شرایط واکسیناسیون و تزریق واکسن نشان داد اصلی ترین و محکم ترین دلیل برای کنترل این بیماری، دریافت واکسن و ایمنی حداکثری جامعه است.
وی تاکید کرد: پس از آنکه سرعت واکسیناسیون در استان مرکزی در نوبت های ۳ گانه بقدری بود که توانستیم، این بیماری را مدیریت و تحت کنترل دربیاوریم، حال به شرایط و زمانی رسیده ایم که با تزریق دز چهارم می تواند این شرایط را تداوم بخشید و از تکرار روزهای بحرانی جلوگیری کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: واکسن نوبت چهارم کرونا ویژه بیماران زمینه ای، افراد بالا ۷۰ سال و کادر بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: علت استقبال کم از تزریق نوبت چهارم واکسن کووید ۱۹ عادی پنداری و دیدگاه نداشتن نیاز به آن است.
وی تاکید کرد: اثر مطلوب تزریق واکسن ۶ ماه است که به تدریج اثربخشی آن کاسته می‌شود و لازم است افراد نسبت به تزریق نوبت جدید اقدام کنند.
دکتر علیمحمدی افزود: تاکنون ۲ میلیون ۵۰۰ هزار دز (هر چهار نوبت واکسن) در استان مرکزی علیه کووید ۱۹ تزریق شده است که ۲ میلیون ۳۰۰ هزار دز آن نوبت های اول تا سوم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار