مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استا ن مرکزی از برگزاری سومین جشنواره ملی عکس تالاب میقان تا پایان تیر ماه امسال در اراک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ 20 June 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی وگردشگری تالاب میقان گفت: معرفی تالاب میقان، حفاظت از محیط زیست و حیات وحش، حفاظت از اکوسیستم تالابی، موضوع‌ این جشنواره است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استا ن مرکزی با اشاره به اینکه تلاش داریم منطقه میقان را جهانی کنیم چراکه بهترین منطقه زیست محیطی کویری است افزود: این جشنواره با هدف شناساندن منطقه میقان برگزار خواهد شد.
مرزبان ادامه داد: این جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری فرهنگ گستر خلاق و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی و شرکت املاح ایران برگزار خواهد شد.
علی اصغر یوسفی دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان گفت: در این جشنواره دو بخش مجزا برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند با عکاسی از جاذبه‌های طبیعی تالاب، کویر، مرداب، دریاچه و پرندگان آبزی در جشنواره حضور داشته باشند و علاوه بر آن نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند از تهدیدات این منطقه و همچنین آسیب‌های زیست محیطی وارد شده به تالاب میقان عکاسی کنند.
دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان گفت: بخش اصلی شامل: تالاب و کویر میقان اراک، گنجینه زیستی پرندگان، پستانداران و خزندگان تالاب و کویر میقان، چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی تالاب و کویر میقان، روابط انسان و تالاب و کویر میقان و بخش جنبی شامل: تالاب‌های ایران، گنجینه‌های زیستی و حیات وحش تالاب‌های ایران- چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی تالاب‌های ایران-، روابط انسان و تالاب‌ها است.
او فرصت شرکت در این جشنواره را تا ۲۵ تیر ماه عنوان کرد و افزود: اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دهه اول مرداد ۱۴۰۱ است و عکس‌های دریافت شده توسط سه داور از ۳۰ تیر ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از انتخاب برگزیدگان، آثار در نمایشگاهی به نمایش درخواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار