رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با نصب دستگاه اکوکاردیوگرافی در بیمارستان مهر خنداب، امکان انجام معاینات دقیق تر قلب در شهرستان خنداب میسر می شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 20 June 2022


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم رونمایی اکوکاردیوگرافی بیمارستان مهر خنداب افزود: در ایام تعطیلات نوروزی و در بازدیدهای این ایام، با گلایه متخصص قلب مستقر در این شهرستان مواجه شدیم که گلایه بجا و درستی بود که با وجود استقرار متخصص و نبودن دستگاه لازم نمی توان عملکرد مناسبی داشت.
وی تاکید کرد: به همین دلیل از همان زمان به فکر تهیه دستگاه اکوکاردیوگرافی افتادیم و خوشبختانه امروز و با کمک شرکت مصباح انرژی این امکان میسر شد.
وی افزود: شهرستان خنداب یکی از مناطق محروم و مظلوم استان در حوزه سلامت است، اما با کمک شرکت مصباح انرژی و همت مسئولین و نمایندگان، این دستگاه با قیمت بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خریداری و نصب شد.
وی تاکید کرد: در سفر رییس سازمان انرژی اتمی به اراک، در نامه ای از اهمیت این دستگاه و خدمتی که می توان با وجود این دستگاه به مردم این منطقه و روستا و شهرها و حتی شهرستان های مجاور کرد، تاکید شد که خوشبختانه با نظر موافق شخص دکتر اسلامی و حمایت نیروگاه اتمی خنداب، امروز با خریداری و نصب این دستگاه شاهد افتتاح و انجام دقیق ترین معاینات قلبی و عروقی در این مرکز درمانی خواهیم بود.
دکتر جمالیان ادامه داد: مسئولین شهرستانی و همچنین نمایندگان مردم خنداب در مجلس شورای اسلامی، تلاش های زیادی برای ارتقاء سطح سلامت این شهرستان کرده و می کنند که این تلاش ها وظایف مان را بیشتر خواهد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار و ارقام بالا و مناسب باعث افزایش قدرت چانه زنی و مطالبه گری نسبت به تجهیز و توسعه مراکز درمانی می شود و این مهم نشات گرفته از حمایت و البته اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در حوزه بهداشت و درمان است.
وی افزود: در حال حاضر ۲ متخصص داخلی، متخصص اطفال، متخصص روانپزشک، متخصص زنان، متخصص نورولوژی، متخصص قلب و همچنین چشم پزشک (یک روز در هفته) در کنار ۶ پزشک عمومی و تیم پرستاری و اتاق عمل که همواره و در هر ساعت از شبانه روز در شهرستان خنداب مستقر هستند و به مردم ارائه خدمت می کنند، اما مردم منطقه بنا به دلایل نامعلومی از مراجعه به این بیمارستان خودداری و برای درمان و پیگیری مراحل درمانی خود به اراک و بعضا به شهرستان ملایر می روند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: اتاق عمل و برخی تجهیزاتی که در بیمارستان مهر خنداب خریداری و نصب و فعالیت می کنند از بعضی از شهرستان ها و حتی برخی مراکز درمانی اراک هم با کیفیت تر است.
متولی سلامت استان گفت: خوشبختانه با نگاه خوب و مثبت مسئولین منطقه و دانشگاه علوم پزشکی، حوزه سلامت این شهرستان ارتقاء خواهد یافت که تنها شرط آن اعتماد و حمایت مردم برای تداوم این خدمات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار