استاد گروه پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها گفت: معمولا علائم الکل ۲۴ ساعت بعد بروز می کند که عمده ترین آن کم آبی و استفراغ های مکرر است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ 19 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن صلحی افزود: ۲۷ نفر از تاریخ ۲۴ خرداد که اولین مورد ثبت شده تاکنون از مصرف الکل مسموم شده اند.
وی یادآورشد: متاسفانه یک مورد منجر به مرگ، یک نفر نیز بینایی خود را از دست داده و دو نفر دیگر هم دچار تاری دید(محتمل به کوری) شده اند.
این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها تاکید کرد: کم آبی، استفراغ های مکرر و کوری از علائم مصرف اتانول است که در صورت مشاهده این علائم حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کرد.
وی گفت: احتمال محدودیت در دیالیز به دلیل انتظار در نوبت و آمار بالای مراجعین و محدود بودن دستگاه ها نیز در این موارد وجود دارد که ممکن است درمان را به تاخیر بیاندازد.
وی افزود: با توجه به شدت و آمار مشاهده شده، احتمال افزایش آمار در شهرستان های دیگر نیز وجود دارد که با توجه به محدودیت های دستگاه ها و لوازم مورد نیاز برای دیالیز، امکان درمان این افراد پیچیده تر می شود.
وی به جوانان توصیه کرد از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنند تا سلامت آنها به مخاطره نیفتد و در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد، اختلال بینایی، در سریعترین زمان ممکن به اورژانس مراجعه کنند.
دکتر صلحی با اشاره به اینکه رده سنی مراجعه‌کنندگان به مسمومیت الکلی به مراکز درمانی این شهر بین ۱۳ تا ۵۰ سال است که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند، افزود: مصرف مشروبات الکلی منجر به بروز عوارض جسمانی غیرقابل درمان از قبیل نابینایی چشم یا حتی موجب مرگ فرد می‌شود.

گفتنی است تقریبا یک سوم علت بروز سرطان‌ها مربوط به تغذیه و سبک زندگی از جمله رژیم غذایی نادرست، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف الکل و اضافه وزن و چاقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار