استاندار مرکزی گفت: لغو طرح شهری موسوم به ۵۸ متری در اراک، کار غیرکارشناسی و مبتنی بر سوگیری‌های نامناسب بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 19 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست بررسی طرح شهری اراک با تاکید بر اینکه در این نشست تصمیمی برای طرح شهری ۲۴ متری اراک اتخاذ نخواهد شد، افزود: ابهاماتی از نظر کارکردی در این طرح مطرح است و این تلقی درستی نیست که طرح ۲۴ متری جایگزین طرح ۵۸ متری شده و قرار است کارکرد ۵۸ متری را محقق کند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه اندازه این خیابان تناسبی با نیاز شهر ندارد، اظهار داشت: شهرداری موضع انتقادی در این مهم دارد که لازم است در شورای شهر نیز موضوع مطرح و نقطه نظر شورا نیز گرفته شود.
مخلص الائمه افزود: با مشورت معاون عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان نتیجه نهایی در اسرع وقت ابلاغ خواهد شد با این قید که مشکلات عدیده اراک باقی خواهد ماند و منوط به اجرای اجزای دیگر و طرح های جامع و کلان است.
وی در ادامه اظهار داشت: لازم است شهرداری تکلیف میوه فروشان سربازار اراک را تعیین کند زیرا باعث ایجاد ترافیک، اجاره های سنگین، اجحاف در حق مردم و نارضایتی عمومی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: ۲۴متری یک معبر ساده است و ده‌ها معبر در شهر وجود دارد که آزادسازی آن انجام شده است.
زندیه وکیلی افزود: آنچه قابل مشاهده است اینکه اطراف شهر اراک با خیابان، پارک و فضای سبز دچار تحول شده اما از تحول و تغییرات شهری در مرکز شهر اراک خبری نیست.
وی اظهار داشت: اکنون ۴۵ پلاک در طرح ۲۴متری وجود دارد و باید ۳۵ پلاک تملک شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تکلیف یک هزار خانوار در طرح ۵۸متری معلوم نیست و این طرح عقب نشینی چند متری است، کاری که شهرداری های استان همواره در حال انجام آن هستند.
شهردار اراک هم گفت: باید در اجرای طرح ۲۴ متری دقت، برنامه ریزی و تمهیدات لازم انجام شود زیرا در محدوده مرکزی شهر قرار گرفته است.
علیرضا کریمی افزود: اجرای طرح سخت خواهد بود زیرا توقعات کوتاه مدت مردم به سرعت برآورده نخواهد شد و امکان اجرای آن در زمان کم ممکن نیست.
وی اظهار داشت : پیوست مطالعات ترافیکی و اجتماعی در طرح ۲۴متری مغفول مانده است.
شهردار اراک گفت: طرح ۲۴ متری از مطلوبیت لازم برخوردار نیست و تردید وجود دارد که با اجرای آن مشکلات شهر حل شود.
کریمی افزود: در طرح ۲۴متری در اصل عقب نشینی انجام می گیرد و بهتر است به جای چهارمتر، هشت متر عقب نشینی لحاظ شود.
فرماندار اراک هم گفت: مدیریت فعلی، میراث دار شرایط ۱۵ ساله اخیر است و برای مردم توقع ایجاد شده است.
«امیر هادی» افزود: اجرای ۲۴متری برطرف کننده مسائل ترافیکی اراک نخواهد بود و نیاز است برای اجرای آن دقت بیشتری صورت گیرد.
وی اظهار داشت: شهرداری با پروژه ای مواجه است که تعریض یک معبر بوده و در واقع برطرف کننده نیاز عمومی نیست.
فرماندار اراک گفت: باید در امور شهری به کارهای زیربنایی بیشتر توجه شود تا شاهد مشکلات در سال های آتی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار