شامگاه روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه، آتش سوزی در قسمتی از پارک جنگلی شهید باهنر اراک رخ داد که با حضور نیروهای آتش نشانی، این آتش سوزی پس از نیم ساعت مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 16 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام بروز آتش سوزی در محل پارک جنگلی شهید باهنر، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شهرداری اراک، نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره دو از کوی صنعتی را به محل حادثه اعزام کرد.
فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: مقداری علف خشک، شمشاد و چند اصله درخت به علت نامعلومی طعمه حریق شده بودند و با توجه به وزش باد، هر لحظه بر گسترش آتش افزوده می شد.
وی با اعلام اینکه آتش نشانان پس از اعلام این حادثه در کمتر از ۵ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند، افزود: نیروهای عملیاتی با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی، این آتش سوزی را قبل از گسترش آتش، مهار و خاموش کردند.
آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با توجه به رخداد این حادثه اظهار داشت: در سال جاری هر چند با بارش های مطلوب مواجه نبودیم اما وجود پوشش های گیاهی در عرصه های طبیعی، همگام با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان زمینه مساعدی را برای بروز آتش سوزی در مراتع و مزارع فراهم می نماید که از شهروندان درخواست می شود تا با رعایت نکات ایمنی، فضای سبز اطراف شهرمان را به سیاهی تبدیل نکنیم.
گفتنی است نحوه انتشار فیلم این آتش سوزی در فضای مجازی، به گونه ای است که نشان از یک آتش سوزی گسترده در این پارک می دهد در صورتی که به گفته فرمانده آتش نشانان اعزامی محدوده ای به وسعت تقریبا ۵۰ متر دچار حریق شده بود که در کمتر از نیم ساعت این آتش سوزی مهار و خاموش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار