مدیر شیلات استان مرکزی گفت: ۲۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۳۰ اثر برتر در سه گروه سنی چهار تا هفت سال، هشت تا ۱۱ سال و ۱۱ تا ۱۲ سال به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 16 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسن اکبری ترویج مصرف آبزیان را مهمترین هدف جشنواره نقاشی آبزیان عنوان کرد و افزود: این جشنواره در گستره استان مرکزی برنامه‌ریزی شده بود اما با توجه به حجم بالای تبلیغات از استان‌های خوزستان، اصفهان، سنندج، یزد و تهران نیز افرادی شرکت داشتند.
مدیر شیلات استان مرکزی اظهار داشت: این استان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه آبزیان است و تا پیش از شیوع کرونا برنامه طبخ آبزیان نیز برگزار و جوایزی هم به برگزیدگان اهدا می‌شد.
اکبری بیان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان مرکزی حدود ۹ کیلوگرم و در کشور نیز ۱۳ کیلوگرم است که میانگین فاصله مصرف آبزیان در کشور ما با جهان ۸ کیلوگرم است و می‌طلبد با افزایش تولید و فرهنگ‌سازی در راستای مصرف آبزیان بتوان این میزان سرانه مصرف را افزایش داد.
وی تاکید کرد: استان مرکزی در حوزه تولید ماهی قزل آلا رتبه سیزدهم ، در استخرهای ۲ منظوره رتبه سوم و در برخی شاخص‌ها از جمله تولید بچه ماهی قزل الا رتبه سوم و در حوزه تولید ماهی خاویاری رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده و جزو ۱۷ استانی است که ماهی قزل آلا را در قفس، دریاچه و سدهای خاکی پرورش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار