رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از ایجاد رصدخانه جغرافیایی ایران با هدف شناسایی هشداردهی و تحلیل رخدادهای جغرافیایی و مخاطرات طبیعی خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 15 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید فخری در نشست مدیران استان مرکزی در اراک افزود: ایجاد این رصدخانه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی درحال پیگیری است.
وی اظهار داشت: کشور ما از جمله کشورهای پُر مخاطره است و از ۳۵ مخاطره شناسایی شده در دنیا بیشترین مخاطرات در ایران وجود دارد و از این منظر آسیب پذیر است.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: با ایجاد رصدخانه جغرافیایی ایران می‌توان داده‌های مورد نیاز را گردآوری و ابزار لازم برای تصمیم گیری بهتر در زمان بحران را فراهم نمود.
فخری افزود: اکنون مدیریت بحران پسارویدادی انجام می‌شود و ایجاد این رصدخانه فرصتی برای گردآوری داده‌ها قبل از رویداد و هشدار دهی و پیش‌بینی فراهم خواهد کرد که با استفاده از پیش نشانگرها می‌توان از ابزار و تجهیزات در اعلام رخدادها در زمان وقوع حوادث به دستگاه‌ها کمک کرد.
وی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های سازمان که درچشم انداز این مجموعه پیش‌بینی شده کمک به عمران کشور است و در سه سال اخیر در حوزه مدیریت بحران نقش اساسی در این حوزه ایفا شده است.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: سال گذشته ده‌ها شرکت پهبادی توسط سازمان مورد حمایت قرار گرفت تا داده‌ها برای نقشه‌برداری شهری استفاده شود.
استاندار مرکزی هم گفت: لازم است کارگروهی ویژه برای استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در استان تشکیل شود تا از ظرفیت‌های این مجموعه بیشتر استفاده شود.
فرزاد مخلص الائمه افزود: کمک به کاهش آلودگی هوا و بررسی این مهم در استان مرکزی از جمله نیازهای قطعی استان است که می‌توان از ظرفیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بهره گرفت.
وی اظهار داشت: تعامل پُررنگ با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح موجب افزایش سطح هماهنگی در استان خواهد شد.
استاندار مرکزی گفت: این استان قطب صنعت و کشاورزی کشور به شمار می‌رود و در حوزه راه‌های ارتباطی نیز سومین محور تردد کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار