سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: استفاده کسبه از معافیت‌های مالیاتی مشروط به تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر است.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 12 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی حبیبی کمیجانی در جمع خبرنگاران با بیان ابنکه تسهیلاتی همچون پرداخت قسطی هم برای مودیان فراهم شده است افزود: در این فرم مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ (قانون مالیات‌های مستقیم) باتوجه به اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور و یا فروش ابرازی حسب مورد و براساس قوانین و مقررات تعیین می‌شود و چنانچه مالیات تعیین شده مورد پذیرش مودی باشد می‌تواند با تسلیم فرم مذکور از شرایط این دستورالعمل بهره‌مند شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: درصورتی که اطلاعات موجود در فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م مورد پذیرش مودیان نباشند، این گروه مکلفند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند، پایان مهلت استفاده از تبصره ۱۰۰ پایان خرداد ماه است و در صورت عدم تسلیم اظهارنامه در این مدت ماده ۱۰۰ به مودیان تعلق نگرفته و شامل جریمه نیز می شوند و سازمان مالیاتی برای آنان اظهارنامه در نظر می گیرد.
حبیبی یادآور شد: بر اساس اسناد و مدارک مثبته در صورتی که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات مودی بیشتر از ۴۸ میلیارد ریال بوده،علاوه بر مطالبه مالیات،مشمول جرایم متعلقه و عدم استفاده از معافیت‌ها و نرخ صفر است.
وی افزود: نیاز است مودیان مالیاتی درآمدهای واقعی خود را در اظهارنامه مالیاتی اعلام کنند زیرا ما به تفاوت درآمدها به عنوان کتمان مالیاتی در نظر گرفته شده و علاوه بر اخذ مالیات ۳۰ درصد جریمه به آنان تعلق می گیرد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت:مودیانی که اظهارنامه مالیاتی پر می‌کنند مبلغ خرید و فروش را اعلام می‌کنند و اظهارنامه‌هایی که مبلغ درآمد آنها صفر وارد شود اظهارنامه در نظر گرفته نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هفت هزار و ۹۴۵ خانه خالی در این استان شناسایی شد یادآورشد: خانه‌های خالی بر اساس ثبت نام افراد در درگاه املاک و اسکان کشور و توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و سازمان امور مالیاتی گیرنده این اطلاعات است.
وی ادامه داد: پیامک‌هایی از امروز برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال می‌شود و صاحبان این خانه‌ها تا پایان تیرماه با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir می توانند نسبت به پرداخت مالیات واحدهای خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی انجام می‌شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی یاد آور شد: بیش از ۱۳ میلیون دستگاه کارتخوان در کشور موجود است که ۹ میلیون آنها تعیین تکلیف و به یک پرونده مالیاتی متصل بوده و چهار میلیون آنها در حال اجرای این فرآیند قرار دارند.
حبیبی افزود: اتصال پایانه فروش به پرونده مالیاتی امسال در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی است و تلاش می‌شود با اجرای این مهم میزان واقعی درآمدها مشخص شود.
وی افزود: نیاز است بر اساس قانون پزشکان دستگاه‌های کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت بر اساس قانون مجازت‌هایی برای آنان لحاظ می‌شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی بیشترین پرونده مالیاتی در این اداره کل را مربوط به مشاغل دانست و گفت: ۷۶ هزار پرونده مشاغل تا پایان سال گذشته در این اداره کل وجود داشت که این پرونده‌ها سه درصد درآمد مالیات وصولی در این بخش را شامل می‌شود.
حبیبی تعداد پرونده‌های مودیان اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی را ۶۸ هزار پرونده تا پایان سال گذشته عنوان کرد و افزود: تعداد این پرونده‌ها تاپایان سال ۹۹ حدود ۶۱ هزار و ۱۴۲ پرونده بوده‌ است.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی تاکید کرد:۲۲ هزار میلیارد ریال سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.
وی تحقق درآمدهای مالیاتی و اجرای تبصره ماده ۱۰۰ در استان مرکزی را از برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی این استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: مودیان مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به این اداره کل ارائه و یا در صورت تمایل مطابق دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم فرم مربوطه را ارسال کنند.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: بر این اساس تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال گذشته صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (۴۸ میلیارد ریال) باشد مشمول مقررات این دستورالعمل هستند و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی معاف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار