در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و برخی مسئولان استان از ۶۶ تولیده کننده برتر استان و پنج تولیده کننده برتر بخش کشاورزی در سطح ملی قدردانی شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 08 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور دراین مراسم گفت:کشور به برکت انقلاب اسلامی وفعالان این حوزه، در زمینه تولید گوشت سفید، قرمز و آبزیان به خودکفایی رسیده است.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم یادآورشد: ۵۰۰ کشتارگاه صنعتی در کشور وجود دارد که وظیفه تولید گوشت قرمز و سفید مورد نیاز کشور را بر عهده دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: با تلاش سازمان دامپزشکی کشور اکنون سلامت، بهداشت و مسائل شرعی و فقهی تولیدات دامی تامین شده‌ است.
حجت الاسلام حسینی گفت: امنیت تولید که زیربنای جامعه است اکنون توسط سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.
وی با یادآوری اهدای ۶۲۰۰ شهید توسط استان مرکزی در راه اسلام و قرآن افزود: وجود این شهدای گرانقدر در این استان بهترین سند از جایگاه جهاد و اجتهاد در استان مرکزی است و وجود این شهدای گرانقدر نشان دهنده آن است که مردم این استان اهل جهاد و اجتهاد هستند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور افزود: تولید مبتنی بر دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین در جامعه مصداق برجسته جهاد در راه خدا است و باید همه در این مسیر همراهی و کمک لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: امروزه تولید در مقابل مصرف قرار دارد و مصرف گرایی در نزد بزرگان مورد نکوهش قرار گرفته و تولید و تولیدگر نیز دارای مقام عظیم و برجسته است.
وی اضافه کرد: جامعه مصرف گرا تحت سلطه هر بیگانه‌ای قرار می گیرد و در فرهنگ دینی و قرآنی تولید در عرصه کشاورزی و صنعتی از جایگاه ممتازی برخودار است و جامعه همواره باید در صدد تولید باشد. استاندار مرکزی هم از تجهیز ۸۰۰ نانوایی این استان به سامانه پایانه های فروش سیستمی نان خبرداد و گفت: در راستای پرداخت یارانه غیر مستقیم به فاصله تولید تا مصرف این نانوایی‌ها در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه به این سامانه تجهیز شده‌اند.
فرزاد مخلص الائمه افزود: این طرح به صورت آزمایشی در استان مرکزی به عنوان چهاردهمین استان کشور آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: مقابله با ویروس کرونا سال گذشته مهمترین اقدام دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های مردم بود و با تلاش‌های انجام شده این بیماری اکنون مهار شده و کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.
استاندار مرکزی اصلاح نظام یارانه‌ها را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت در سال جاری اعلام کرد و گفت: پرداخت یارانه در کشورهای مختلف به سه روش پرداخت یارانه به تولید کننده، مصرف کننده و زنجیره تولید تا مصرف انجام می‌شود.
مخلص الائمه افزود: در روش چهارم پرداخت یارانه‌ها در کشور که از دهه‌های گذشته آغاز و از سال ۹۷ تاکنون و آغاز طرح پرداخت یارانه ۴۲ هزار ریالی و ارز جهانگیری که این مهم به واردکنندگان، دلالان و تولیدکنندگان کشورهای دیگر پرداخت شد.
وی یادآور شد: هشت میلیارد دلار ارز ۴۲ هزار ریالی سال گذشته برای واردات و تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت که این منابع مالی در پنج ماه نخست سال هزینه شد.
استاندار مرکزی افزود: ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارز توسط دولت سیزدهم با قیمت ۴۲ هزار ریال سال گذشته برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و هزینه شد.
مخلص الائمه گفت: ۷۲ میلیارد دلار ارز ۴۲ هزار ریالی از سال ۹۷ تا کنون برای تامین کالاهای اساسی تامین و هزینه شده‌ است.
وی ادامه داد: در صورتی که این طرح ادامه می‌یافت امسال باید ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی کشور اختصاص می‌یافت که این مهم برای هیچ دولتی امکان پذیر نبود. مخلص الائمه اظهار داشت: مردم در اجرای طرح ساماندهی یارانه‌ها همراهی و همکاری مناسبی با دولت داشتند که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته، رییس جمهوری سند تحول دولت مردمی را در ۲۴۴ صفحه، ۹ فصل و ۳۷ موضوع بخشی و فرابخشی از جمله کشاورزی و آب به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد، در این سند ۱۳۴ چالش بررسی شده که چهار چالش مربوط به بخش کشاورزی است.
استاندار مرکزی گفت: در این سند ۱۰ چرخش تحول آفرین نامبرده شده که انتظار است در پایان اجرای این سند که یک افق سه ساله است، یک هزار و ۲۳ برنامه برای تحول ساماندهی شود.
مخلص الائمه گفت: این سند تعریف افق زمانی را به طور کامل جابجا کرده ، به طوری که لازم است ۲۳۷ اقدام تا پایان ۱۴۰۱ به‌طور کوتاه مدت، ۶۲۸ اقدام در بازه زمانی میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۲ و ۲۳۶ اقدام نیز در بازه زمانی بلند مدت تا پایان دولت سیزدهم ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: اولویت اول دولت اجرای برنامه‌های این سند است اما موانع و مسائلی به عنوان چالش و مشکل وجود دارد که بخشی از این مسائل در چهارچوب مسائل استان قابل رصد و حل بوده و نیاز به رفع در سطح ملی نیست و نیاز است دستگاه‌های متولی در سطح استان برای رفع این مسائل گام بردارند و در صورت نیاز از سوی استاندار، اختیاراتی تفویض می‌شود.
رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: ۶۶ تولیدکننده بخش کشاورزی این استان به عنوان قهرمانان تولید استانی و پنج نفر به عنوان قهرمانان تولید در سطح ملی انتخاب شده‌اند.
علی صفری افزود: تجاری سازی و بازار محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از جمله حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید و اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی است.
وی با یادآوری وجود مازاد شیر خام در استان مرکزی ادامه داد: در صورت نبود صنایع تبدیلی استان در زمینه فرآوری این محصول با مشکل مواجه می‌شد که تقویت و توسعه این صنعت در استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: افزایش بهره وری، حمایت هدفمند از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، اصلاح الگوی کشت،ساماندهی اراضی کشاورزی و توسعه کشت قراردادی از دیگر اهداف این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار