استاندار مرکزی گفت: امسال جلوگیری از قطع برق بخش خانگی تصمیم راهبردی دولت و وزارت نیرو است و در این راستا سایر بخش‌ها باید طبق برنامه ریزی انجام شده اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 06 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در جلسه هماهنگی گذر از پیک مصرف برق استان مرکزی، افزود:سال گذشته کشور ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشت و به دلیل اینکه برنامه‌ریزی‌ها هماهنگ نبود، موجب نارضایتی و گلایه‌مندی زیادی شد.
وی یادآورشد:گذر موفق از نقطه اوج (پیک) مصرف برق تابستان امسال نیازمند همراهی همه بخش‌ها و توجه ویژه به مدیریت مصرف است.
استاندار مرکزی ادامه داد: کاهش برق امسال کشور ۱۹ هزار مگاوات پیش‌بینی شده که دولت سیزدهم در یک سلسله‌ فعالیت‌های جهادی و با افزایش نیروگاه‌ها و تعمیرات اساسی، ۶ هزار مگاوات از کسری برق را جبران کرده که این عدد بی‌سابقه است و این کسری به ۱۳ هزار مگاوات می‌رسد که نسبت به ۱۵ هزار مگاوات کسری پارسال، ۲ هزار مگاوات بهبود دارد.
مخلص الائمه تاکید کرد: امسال در راستای گذر از پیک بار مصرف، بخش‌های صنایع و تجاری همکاری کامل باید داشته باشند، اما برای اینکه کمترین آسیب به این بخش‌ها وارد شود، برنامه‌ریزی نسبتا دقیق و منظمی صورت گرفته و انتظار است همکاری گسترده‌ای از سوی بخش‌های مختلف صورت گیرد.
وی گفت: به طور قطع با همدلی، هم‌افزایی، همکاری بالا و برنامه‌ جمعی از سوی بخش‌های مختلف، از این مرحله سخت عبور می‌کنیم.
استاندار مرکزی افزود: این استان در تغییر ساعات اداری برای گذر از پیک بار مصرف، تابع دستورات کلان است و از شنبه هفته آتی تغییر ساعات کاری در ادارات این استان اعمال می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم در راستای تأمین و پیگیری ۶ هزار مگاوات برق در کشور صورت گرفته است.
محمود محمودی افزود: پارسال کشور روی مصرف ۵۲ هزار مگاوات دچار مشکل شد اما چند روز گذشته با رسیدن به پیک مصرف ۵۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات، پایداری در شبکه وجود داشت.
وی یادآورشد: ادارات باید حداکثر همکاری را در کاهش مصرف برق داشته باشند و مصرف خود را در ساعات اداری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: ۷۰ درصد مصرف برق در این استان در بخش مولد است.
محمودی اضافه کرد: ۱۷ هزار کنتور برق هوشمند در استان مرکزی نصب شده و تمام مشترکان دیماندی و پرمصرف به این کنتور مجهز هستند و میزان مصرف و بار آنها قابل مشاهده و ارزیابی و مدیریت است.
وی تأکید کرد: نیاز است نورپردازی اماکن، منازل، معابر و جاده‌ها برای گذر موفق از پیک مصرف برق، کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: این استان در چند روز گذشته، پیک بار ۹۵۰ مگاواتی را به ثبت رسانده که از این میزان، ۴۲۰ مگاوات در بخش صنعتی، ۲۶۰ مگاوات بخش کشاورزی و بقیه مربوط به سایر بخش‌ها است.
محمودی عنوان کرد: نیاز مصرف برق استان مرکزی در تابستان پارسال یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات بود و این نیاز برای سال جاری، یک هزار و ۳۵۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.
وی گفت: هرچقدر به مدیریت مصرف و کاهش مصرف به‌ویژه در کاهش استفاده از کولر توجه شود، گذر از پیک مصرف با موفقیت بیشتری پیش می‌رود و فشار کمتری به بخش صنایع و کشاورزی وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار