نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: یاد، آرمان و تفکر امام خمینی (ره) در تاریخ جاودانه و الگویی برای آزادی‌خواهان جهان خواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 03 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: عظمت ایران اسلامی بعد از صدها سال با رهبری امام بزرگوار آشکار شد و زنجیر اسارت طاغوت با رهبری این بزرگ مرد تاریخ ایران از هم گسست.
وی اظهار داشت: امام عزیز به کشور و ملت بزرگوار ایران اسلامی، عظمت و بزرگی بخشید و زمینه شکست ابرقدرت‌های شرق و غرب را فراهم کرد.
امام جمعه اراک گفت: بعد از رحلت آن بزرگوار، شاگرد ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای سکاندار کشتی انقلاب شدند و اکنون با گذشت ۳۳ سال این افتخار برای ایران است و رهبری حکیمانه ایشان تداوم دارد.
وی با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز گفت: این حادثه با عظمت سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه امام راحل است و باید از ابعاد مختلف، به آن‌ پرداخته شود.
امام جمعه اراک در ادامه با انتقاد از جشنواره فیلم کن اظهار داشت: کسانی به این جشنواره در فرانسه رفتند که به جای پرداختن به اقتدار و عظمت ایران، مشکلات اجتماعی که در هر جای دنیا وجود دارد را به نمایش گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اکنون که دهه کرامت است و باید به جایگاه والای ثامن الحجج (ع) پرداخته شود به نمایش فیلمی بی ارزش پرداخته شد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: البته هنرمندان شایسته جواب این حرکت ناپسند را دادند اما موجب تاثر است و انتظار می رود، وزارت امور خارجه در این مسئله دخالت کند و پیگیر موضوع باشد.
وی اظهار داشت: باید مجامع بین المللی و یونسکو نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و به شخصیت و اعتقادات ملت‌ها احترام بگذارند.
امام جمعه اراک در ادامه به مشکلات صنایع استان پرداخت و افزود: نشست های متعدی برای رفع مشکلات آذرآب اراک برگزار شده و اکنون ۳۲ درصد سرمایه این شرکت در اختیار بانک کشاورزی است.
وی اظهار داشت: این شرکت اقتدار و سرمایه ملی کشور است که برای ساخت مجدد آن باید میلیارها دلار هزینه شود بنابراین باید با درایت و هوشمندی برای رفع مشکلات آن چاره اندیشی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری اینکه ۱۸ صنعت استان از بین رفته است، گفت: کارگران شریف استان از شرایط کشور مطلع هستند، بنابراین رسیدگی به موضوع باید اصولی و کاربردی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: کشور مشکلات متعددی دارد، هنوز برجام نهایی نشده و دشمنان، منافقان و تروریست ها هر روز جوانان این سرزمین را به شهادت می‌رسانند بنابراین لازم است با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان مشکلات را یکی پس از دیگری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار