معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح تحول و تعالی هوشمندسازی فرآیندها، میزان مراجعات مردم را به ادارات قضایی به حداقل می‌رساند.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 01 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسن بابایی در نشست تخصصی با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی افزود: این مهم ضمن احترام به حقوق و وقت مردم، سرعت رسیدگی به امور را شتاب می‌دهد.
وی یادآورشد:اجرای طرح هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیندهای قضایی برنامه اولویت دارد دستگاه عدلیه است.
وی افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضا به تمامی واحدهای استانی ابلاغ شده و دوران تحول در قوه قضاییه چندین شاخص دارد که یکی از آنها در سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرآیندها است که باعث کاهش فساد اداری، تسریع در امور و صحت انجام داه‌ها می‌شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهار داشت: الکترونیکی کردن اسناد نیز هدفگذاری شده و با انجام این مهم ، سند در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و به واسطه بارگذاری در سامانه از جعل، صدور المثنی و استعلامات جلوگیری می‌شود و با کاهش خطای انسانی، منجر به افزایش رضایت مردم می‌شود.
بابایی بیان کرد: فرآیند الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای ثبت شرکت‌ها، اصلاح روش‌ها و اصلاح برنامه‌های نرم افزاری از سیاست‌های سند تحول است و همچنین بحث بازداشت و رفع بازداشت مرتبط به حوزه اسناد به مقامات قضایی تفویض می‌شود.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آن را سر لوحه امور خود قرار دهند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی هم گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده و ۴۰ هزار هکتار نیز اختلافاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که با رفع موانع، اسناد این اراضی نیز در استان مرکزی صادر می شود.
حمید شایان‌مهر افزود: تثبیت و صدور ۹۹ درصد اراضی ملی استان، مختومه کردن تعداد ۲۹ هزار و ۶۱۸ فقره پرونده اجرایی در شعبات اجرایی اسناد رسمی، الکترونیکی کردن فرآیند با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، پاسخ الکترونیکی به بیش از ۹۹ درصد استعلامات دفاتر و مراجع قضایی الکترونیک و مستمر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، طلاق و آرشیو الکترونیک بیش از ۴۴۰ هزار پرونده ثبتی در واحدهای ثبتی استان از جمله اقدامات این سازمان در ۲ سال اخیر بوده است.
وی افزود: تعداد پرونده‌های اسکن شده در ناحیه یک و ۲ اراک ۱۲۵ هزار و ۲۶۵ فقره و تعداد برگه‌های اسکن شده ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۸۰ برگ است.
شایان مهر اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پنج هزار و ۹۴۹ فقره سند برای دستگاه‌های دولتی صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار