نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشی مهندسان ساخت و تولید با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شرکت پتروشیمی شازند افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 30 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزي،مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به رویکرد و استراتژی شرکت پتروشیمی شازند مبنی بر استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی و جلوگیری از خروج ارز ، اداره مهندسی ساخت و خودکفایی در این شرکت تشکیل و تامین قطعات یدکی از سوی سازندگان داخلی بر عهده این اداره قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سال ۹۹ تاکنون بالغ بر ۷۷۰ تقاضا مشتمل بر حدود سه هزار قلم کالا از سوی این‌ مجموعه فرآیند داخلی سازی را طی کرده که بر اساس محاسبات صورت گرفته باعث صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز به میزان ۲۵ میلیون یورو شده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اهداف داخلی سازی این شرکت اظهار داشت: صرفه جویی ریالی، جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی از تامین کننده‌های خارجی و ایجاد بستر خلاقانه در مجتمع از جمله این اهداف است. 
ولدخانی گفت: داخلی سازی قطعات و تجهیزات و قطع وابستگی از تامین کننده‌های خارجی، داخلی سازی از طریق مهندسی معکوس، داخلی سازی قطعات از طریق مهندسی ارزش و مبتکرانه، داخلی سازی از طریق ساخت قطعات در کارگاه مرکزی مجتمع، جایگزینی تجهیزات فرسوده از موجودی های شرکت از جمله برنامه های عملیاتی این شرکت در راستای بومی‌سازی‌ تجهیزات است.
وی  ادامه داد: مجموعه قطعات داخلی شده شامل، قطعات دوربین و کمپرسورها ، قطعات و تجهیزات اکسترودرها، قطعات توربو اکسپندرها، کنترل ولوها، ادوات ابزار دقیق، قطعات انواع پمپ‌ها، شیرهای اطمینان و فیلترها، قطعات برقی، الکاروموتور و آسانسورها، قطعات مکانیکی تجهیرات ثابت، تجهیزات آنالایزر است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند بیان کرد: این مجموعه در سه سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته و سال گذشته نیز این میزان ارزآوری ۳۳۰ میلیون دلار بوده است.
ولدخانی گفت : مجموعه پتروشیمی شازند یکی از بزرگترین مجموعه‌های پتروشیمی کشور است و با دارا بودن ۱۷ واحد تولیدی و ۶ واحد سرویس دهی و عدم نیاز برخی امکانات از جمله برق به شبکه سراسری مایحتاج خود را تامین می‌کند.
وی تاکید کرد: بیش از پنج هزار واحد تولیدی پایین دستی از شرکت پتروشیمی شازند تغذیه می‌شوند و این واحد زمینه قریب به ۱۰۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم و همچنین چهار هزار اشتغال مستقیم را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند میزان واردات این مجموعه در سال گذشته را ۱۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: واردات این شرکت پتروشیمی در سال گذشته به کمتر از ۵۰ میلیون دلار رسید.
ولدخانی با بیان اینکه میزان تولید محصولات این مجموعه سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن است گفت: با تلاش پرسنل‌ این شرکت در سال گذشته برای نخستین بار در عمر خود بالای ۲۰۰ هزار میلیارد ریال فروش و به بیش از ۴۰ کشور صادرات داشته است.
فرماندار شهرستان شازند هم گفت: گشایش نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشی مجموعه شرکت پتروشیمی شازند در شرایط تحریم مایه مباهات و افتخار استان مرکزی است‌.
یحیی رمضانی افزود: خودکفایی و بومیسازی تجهیزات در حوزه نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی در این شرکت این پیام‌ را به دشمنان و بدخواهان نظام‌جمهوری اسلامی مخابره می‌کند که اعمال تحریم‌ها نتوانسته تاثیری بر فناوری و دانش متخصصان و مهندسان ایرانی بگذارد.
وی تاکید کرد: سال ۱۳۳۷ نخستین پتروشیمی در شهرستان مرودشت ساخته شد و اکنون ۵۱ شرکت پتروشیمی در سطح کشور فعالیت می‌کند و ۳۷ محصول تولیدی پتروشیمی به ۱۱۰ محصول متنوع افزایش یافته است.
فرماندار شازند اظهار داشت: ۸۵ درصد فناوری‌های پتروشیمی و صنعت نفت توسط این مجموعه انجام می‌شود و امید است با تولیدات پایین دستی در مجموعه شرکت پتروشیمی شازند ، زمینه سرمایه گذاری را در استان و این شهرستان فراهم‌ کنیم.
امام جمعه شهرستان شازند هم گفت: ساخت و تولید این قطعات بسیار دشوار بود که با تلاش و هم افزایی مدیریت و مجموعه پرسنل شرکت پتروشیمی شازند به ثمر نشست و اکنون بیش از ۸۰ درصد قطعات که با زحمت و بهای بسیار زیاد از خارج تامین می‌شد در این شرکت تولید شده که مایه مباهات و افتخار است.
حجت الاسلام سید احمد مهدی‌نژاد افزود: تمام پیشرفت‌های کنونی جامعه به لحاظ کیفی و کمی در حوزه علمی، صنعتی و تکنولوژی زیر سایه نظام‌ ولایی صورت می‌گیرد و در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت ویژه قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار