استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به بخش کشاورزی دارد و برنامه‌های بسیاری نیز در سند تحول دولت مردمی در این بخش تدوین شده که پایه اصلی آن افزایش بهره‌وری و راندمان است.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 26 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در آئین بازدید از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف همراه با دانش فنی امنیت غذایی را افزایش دهیم و هم منافع اقتصادی کشاورزان بیشتر شود.
استاندار مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی منوط به توسعه فناوری است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
وی افزود: افزایش دانش فنی تولیدکنندگان در بخش کشاورزی در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات مسئله مهمی است که این مرکز تا کنون گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی تابع مولفه‌های متعددی از جمله افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، ادامه داد: افزایش بهره‌وری در این بخش علاوه بر رشد اقتصادی کشور تقویت سطح امنیت غذایی را به دنبال دارد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های موجود در تحقق این مهم استفاده شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: استفاده از تمامی امکانات، قابلیت‌ها و توانمندی‌های کلان استان برای افزایش بهره‌وری و هدفمند نمودن محصولات کشاورزی به سمت تامین نیاز داخل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مخلص‌الائمه بیان کرد: مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نقش مهمی در توسعه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی دارد و با اعتماد کشاورزان به یافته‌های ارزشمند این مجموعه می‌توان گام بلندی در جهت افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی برداشت.
استاندار مرکزی افزود: عصر چهارشنبه همچنین بازدیدی از موسسه سرم سازی و واکسن سازی رازی به عمل آمد و دانشمندان و متخصصان این مجموعه اقدامات ارزشمندی در زمینه واکسن و پادزهر های مورد نیاز کشور انجام داده‌اند که به زودی وارد مرحله تولید می‌شود.
مخلص‌الائمه گفت: همه کارهایی که در کشور در زمینه تولید پادزهر عقرب و مار انجام شده در این مرکز نیز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار