معاون سازمان اموال تملیکی کشور گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا سالانه ۱۲ و نیم تا ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور را تخمین زده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 26 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سعید غلامی باغی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا استان مرکزی در اراک، افزود: این درحالی است که از ۱۷۰ محل گمرکی کشور ۴۰میلیارد دلار کالا وارد کشور می‌شود.
وی اظهار داشت: این ارقام نشان دهنده حجم فزاینده قاچاق در کشور است و این معضل مظهر اقتصاد زیرزمینی در تجارت خارجی محسوب می‌شود.
معاون سازمان اموال تملیکی کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور با چالش‌های متعددی مواجه است، اظهار داشت: تحریم غرب و پدیده شوم قاچاق کالا از مهمترین مشکلات تجارت خارجی اقتصاد محسوب می‌شوند.
غلامی افزود: در حوزه تحریم به واسطه مشکلاتی که در ارز به وجود آمده باعث شده تا قوانین پیچیده وضع شود که منجر به رسوب کالا در بنادر و گمرکات در سراسر کشور شده است.
وی اظهار داشت: نقش اموال تملیکی برای تعیین تکلیف کالاهای اساسی پررنگ شده و این سازمان در این حوزه نیز وظایفی دارد.
معاون سازمان اموال تملیکی کشور گفت: این سازمان زنجیره مبارزه با قاچاق کالا و حلقه موثری برای این معظل اقتصادی است که عملکرد مطلوب و اثربخش این سازمان می‌تواند مبارزه با قاچاق کالا را جدی تر کند.
وی اظهار داشت: در بازدید رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه از سازمان اموال تملیکی کشور که سال گذشته انجام شد نشان داد این سازمان در ساختار، نیروی انسانی و در فرایند قوانین برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد و هنوز سازمان به بلوغ و جایگاه واقعی خود نرسیده است.
معاون سازمان اموال تملیکی کشور گفت: حداقل چهار پیش نویس برای اصلاح قوانین در دستور کار مراجع تصمیم گیر کشور قرار دارد که اولین آن، قانون مبارزه با قاچاق کالا است.
غلامی افزود: اصلاحیه قانون و تاسیس سازمان اموال تملیکی برای جلوگیری از رسوب کالا باید مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم از خدمات امیر محمدپور قدردانی و یدالله حاجی‌جعفری به عنوان مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار