نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت:حفظ ارزش‌هایی که به آزادی خرمشهر منجر شد، باعث می‌شود تا در مواجهه با خرمشهرهای پیش رو نیز با پیروزی همراه شویم.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 24 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف روز سه‌شنبه در آیین صبحگاه مشترک وحدت و مودت نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: این همان نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر زنده نگاه داشتن ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر تأکید داشته اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران و سمبل غیرت و اتحاد ملت همیشه در صحنه است.
وی یادآورشد: رزمندگان اسلام و قرآن در دوران دفاع مقدس با فداکاری و از خود گذشتگی خرمشهر را آزاد کردند و اکنون نیز فرزندان انقلاب باید راه شهدا و ایثارگران را ادامه داده و زمینه پیشرفت، توسعه، عزت، عظمت و سربلندی ایران اسلامی را در گام دوم انقلاب فراهم کنند.
وی ادامه داد: سوم خرداد، بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری است و آحاد مردم باید برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین های این روز تاریخی تلاش کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: جوانان و نوجوانان باید اراده پولادین رزمندگان اسلام را الگوی خود در همه صحنه‌های زندگی قرار دهند، چرا که آن ها با دست خالی اما با تکیه بر سلاح تقوا توانستند غیرممکن را ممکن و متجاوزان را از خاک پاک وطن بیرون کنند.
وی با یادآوری پیروزی مسلمانان در جنگ بدر گفت: مسلمانان در این جنگ از کمترین امکانات برخوردار بودند و تحت فرمان امام علی(ع) و مجاهدت در راه خدا توانستند در برابر دشمنان که از همه امکانات برخوردار بودند به پیروزی دست یابند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: رزمندگان اسلام نیز به رهبری امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس با از خود گذشتگی و اهدای خون خود در برابر دشمن بعثی که از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی دشمنان اسلام و قرآن برخوردار بودند ایستادگی کردند و پیروزی‌های بزرگی را برای کشور و انقلاب به ارمغان آورند.
وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در مواجهه با دشمنان قسم خورده خود در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و رسانه ای قرار دارد که پیروزی در این جبهه‌ها به ورود جدی به عرصه جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب و بیان دستاوردهای نظام نیاز دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: هرگونه سهل انگاری در زمینه توسعه و پیشرفت کشور پشت کردن به خون شهدا و ایثارگران است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت خون مقدس شهدا ، هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، اتحاد نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه در اوج اقتدار است، اظهار داشت: سرنوشت قرن آینده در دست مردان غیرتمند، پاسداران، بسیجیان قدرتمند و فرزندان امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای و پاسداران رشید انقلاب اسلامی توسط دشمنان اسلام و انقلاب ،افزود: ما باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم و از هر ابزاری برای نقش برآب کردن نقشه‌های شوم دشمنان استفاده کنیم.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: به برکت ایثار و مجاهدت شهدا، رزمندگان و مردم شجاع و دلاور ایران اسلامی در چهل سال اول انقلاب به رغم همه مشکلات و توطئه های دشمنان مسیر پربرکت انقلاب استمرار پیدا کرده و امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: به رغم تمامی توطئه‌های دشمنان، بسیج مردمی در طول انقلاب اسلامی با هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی موفق عمل کرده و نظام اسلامی امروز با فرهنگ و تفکر بسیجی به این درجه از اقتدار رسیده و دستاوردهای زیادی خلق شده است.
وی ادامه داد: شهدا سرمایه های انقلاب اسلامی و تضمین کننده امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی هستند و امروز عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت های شهدا در عرصه‌های مختلف است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد از فتوحات بزرگ و جلوه‌های ویژه امداد الهی برای امت اسلام بود و رزمندگان اسلام با اعتماد به نصرت الهی حماسه بزرگی خلق کردند.
سردار کریمی یادآورشد: یوم الله سوم خرداد ماه نماد غرور ملی و درس مهم مکتب ولایتمداری و بصیرت است و ملت ایران با الگوگیری از این حماسه بزرگ در چهار دهه گذشته توانستند حماسه‌های بزرگی خلق کنند و دستاوردهای عظیم انقلاب مرهون خلق این حماسه‌ها است.
وی فتح خرمشهر را سرآغاز تشکیل جبهه مقاومت دانست و گفت: شهدایی همچون شهید سلیمانی در مکتب سوم خرداد رشد کردند و به برکت تفکر آزادسازی خرمشهر امروز جبهه مقاومت در حال افتخار آفرینی برای امت اسلام است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اگر امروز می خواهیم در همه صحنه های پیش روی انقلاب موفقیت حاصل کنیم باید الگوی فتح خرمشهر را به کارگیری کنیم.
در پایان این آیین از خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار