استاندار مرکزی گفت: بخش کشاورزی در تغییر نظام یارانه‌ای، پیشران اقتصاد کشور است و در این راستا واحدهای تولیدی به ویژه شرکت های کمباین سازی باید بیش از گذشته زیرچتر حمایتی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ 23 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در آیین بازدید از خط تولید شرکت کمباین سازی اراک افزود: این واحد تولیدی از شرکت‌های راهبردی و مهم و به ویژه مرتبط با حوزه کشاورزی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت در حوزه کشاورزی دارد ، بنابراین پیگیری و رفع مشکلات این واحد تولیدی ضروری است.
وی تاکید کرد: تحهیزات بسیار مناسبی در شرکت کمباین سازی اراک در راستای برداشت برنج و گندم تولید می‌شود که خوشبختانه این شرکت پس از یک دوره رکود در طی سال های اخیر با شکوفایی و بالندگی قابل توجهی فعالیت می‌کند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: از اوایل سال ۹۵ به بعد چرخ تولید در این شرکت سرعت گرفته و نقش به سزایی در تحقق جهش تولید دارد و اکنون بالغ بر ۴۰۰ نفر در شرکت کمباین سازی اراک، فعالیت دارند و روند اشتغال زایی در این واحد تولیدی مطلوب است.
مخلص الائمه تاکید کرد: موانعی برای تحویل کمباین به مصرف کنندگان نهایی کشاورزی وجود دارد که نیاز است با تعامل و همکاری بانک کشاورزی رفع شود و در نخستین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص مشکلات این شرکت که عمده آن اداری است، تدابیر ویژه ای اندیشیده می‌شود.
وی عنوان کرد: موانعی که در چارچوب بروکراسی اداری برای این واحد تولیدی وجود دارد بررسی و در راستای رفع آنها، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود تا این شرکت بتواند روند توسعه صنعتی خود و تحویل محصولات را با کیفیت و شتاب بیشتری پیش ببرد.
استاندار مرکزی گفت: شمار زیادی از خریداران کمباین در نوبت هستند و باید موانع اداری و مشکلات تامین مالی رفع شود تا بتوان در راستای توسعه صنعتی این واحد تولیدی گام های موثرتری برداشت.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک هم گفت: این شرکت توان تولید سالانه یک‌هزار دستگاه کمباین را دارد و در چشم انداز سال ۱۴۰۲ ورود به عرصه طراحی و تجهیز ادوات کشاورزی با درآمد حداقل پنج هزار میلیارد ریال هدفگذاری شده است.
علی اصغر حمیدی‌فر افزود: در حال حاضر ۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که بهره گیری از ظرفیت آنها سالانه منجر به اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می شود و این در حالی است که سالانه ظرفیت تولید ۵۰۰ تا هزار دستگاه کمباین در کمباین سازی ایران وجود دارد.
وی تاکید کرد: این شرکت از سال ۹۴ با زیان انباشت ۶۰۰ میلیارد ریالی مواجه بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شد و شرکت به سود رسید و باید اذعان داشت که واحدتولیدی کمباین سازی وابسته به آستان قدس است و سود این شرکت در بورس تقسیم می‌شود.
مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران اظهار داشت: سال ۹۴، با ۲۵۰ مورد شکایت کارگری مواجه بودیم اما اکنون هیچ مورد شکایت کارگری وجود ندارد و با تعامل و همکاری مسئولان استانی و تلاش کارگران میزان بدهی‌های شرکت نیز به صفر رسیده است.
حمیدی فر یکی از نیازهای اصلی کشور را بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان‌ کرد و گفت: در حال حاضر مرکز نوآوری در این واحد تولیدی فعال است و نخستین محصول تولیدی این مرکز کمباین برنج بود.
وی عنوان کرد: سال ۱۳۹۹ کمباین کاه کوب تولید شد و امسال به تجاری سازی رسید و سال گذشته نیز مهندسی معکوس و ساخت نمونه اولیه کمباین نیمه سنگین در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز خط تولید کمباین نیمه سنگین هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران یادآور شد: دستگاه ضد تگرگ در سال‌های گذشته وارد می‌شد بود اما اکنون در شرکت کمباین سازی ایران تولید شده است.
حمیدی فر اظهارداشت: میزان صادرات محصولات شرکت کمباین سازی ایران در گذشته به ۱۵ کشور جهان بوده و سال گذشته نیز یکی از صادرکنندگان برتر کشور شدیم هر چند اکنون میزان صادرات تا حدودی کاهش یافته است.
وی گفت: اکنون این واحد تولیدی با ۴۰۰ نفر با ظرفیت ۵۰ درصدی فعال است و سال گذشته ۶۳۴ دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه بیلر در این واحد تولید شد.
مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران افزود: تا پایان سال جاری حدود ۲۰ نیرو بازنشسته می شوند که به طور حتم نیروی انسانی باید در این واحد تولیدی جذب کنیم.
حمیدی فر گفت: مشکل کنونی شرکت کمباین سازی ایران مسئله نقدینگی است که تغییر نوع پیش پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی عامل بروز این مشکل است که مقرر شد از سوی ستاد تسهیل، با پرداخت میزان یک هزار میلیارد ریال موافقت و تامین اعتبار شود.
وی بیان کرد: مشکل دیگر نحوه پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای خرید کمباین است و مقرر شده تغییراتی در این خصوص ایجاد شود که این مهم با وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی که عامل پرداخت تسهیلات خرید کمباین است مطرح و قول مساعد داده شده این موضوع پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار