نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: افتخارات دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد تا بدانند آزادسازی خرمشهر با چه رشادت، جوانمردی و ایستادگی‌هایی محقق شده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 20 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت الهی، وحد کلمه آحاد ملت و غیرت و تقوای رزمندگان اسلام بود.
وی یادآورشد: رزمندگان اسلام با انسجام نیروهای مختلف خود شامل سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به وحدت و پیوندی ناگسستنی دست یافتند که عامل غافلگیری دشمن و در نهایت پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد.
وی ادامه داد: در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر پس از بیش از ۳۰ روز مجاهدت رزمندگان اسلام به عنوان سمبل مقاومت در برابر حمله دشمن به آغوش میهن اسلامی بازگشت و خونین شهر به خرمشهر تبدیل شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توکل به خدا، اعتماد و اطمینان به نصرت‌های الهی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام راحل داشتند و با همدلی و هم‌افزایی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به به مبحث جوانی جمعیت گفت: هرچند با توجه به شرایط اقتصادی سخن از این مقوله کمی سخت است اما لازم است در دوران طلایی به تولید نسل پرداخته شود که اگر این زمان را از دست بدهیم امکان داشتن جمعیت جوان را از دست خواهیم داد.
وی بیان کرد: استان مرکزی سال گذشته در پدیده طلاق رتبه ششم و در مقوله ازدواج رتبه ۲۴ را داشته که باید این دو مولفه به تعادل برسند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مردم باید در روش تغذیه خود از مواد سالم که برای سلامت ارزش غذایی دارند، توجه بیشتری داشته باشند و از مصرف مواد غذایی که منجر به آسیب بدن می‌شود، بپرهیزند.
وی اظهار داشت: مصرف لبنیات و میوه می‌تواند در داشتن بدنی مقاوم در برابر بیماری‌ها به انسان کمک کند اما مصرف نوشابه و غذاهای آماده منجر به بیماری و بدنی ضعیف و ناسالم خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی کربلایی کاظم ساروقی را معجزه قرن عنوان کرد و اضافه کرد: این شخصیت بزرگ افتخار جهان اسلام است و هرچند توان مالی بالایی نداشت اما بهلول زمان خود بود و با شخصیت دینی خود دلها را مجذوب خود ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار