رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:کالاهای اساسی و استراژیک به میزان کافی در این استان ذخیره شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 17 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی صفری افزود: شکر به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی و واردات این محصول به استان آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: برنج خارجی نیز در استان مرکزی به میزان کافی وجود دارد و در صورت افزایش تقاضا، عرضه کنندگان و مباشران توزیع آماده عرضه این محصول در بازار هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: با توجه به کاهش خرید مرغ و کاهش قیمت این محصول، مقرر شد مرغ زنده مازاد استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود تا در زمان کاهش تولید برای تنظیم بازار عرضه شود.
صفری اضافه کرد: مرغ منجمد نیز به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.
وی با یادآوری افزایش قیمت گوشت قرمز در استان مرکزی گفت: در راستای تنظیم بازار، گوشت قرمز و مرغ منجمد با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع و قیمت گوشت آن در حال متعادل شدن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: گندم نیز به میزان کافی در سیلوهای این استان ذخیره سازی شده و در زمینه تامین آرد و نان نیز در استان مشکلی وجود ندارد.
صفری اظهارداشت: با توجه به اختلاف قیمت آرد بخش صنف و صنعت با نانوایی‌های سنتی، افزایش نظارت برای جلوگیری از ورود آرد نانوایی سنتی به بخش صنف و صنعت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گرفته‌ و آرد مورد نیاز بخش صنف و صنعت باید از طریق اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تامین شود.
وی با یادآوری برخی مشکلات در زمینه توزیع روغن در استان مرکزی به دلیل کاهش سرعت تولید این محصول در کارخانجات تولید این محصول گفت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و افزایش سرعت تولید، این مشکل نیز در استان برطرف شده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ذخایر دانه‌های روغنی در کشور مناسب است و این دانه‌ها برای تولید روغن در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد.
صفری تاکید کرد: در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دام و طیور استان مرکزی کمی مشکل وجود دارد که رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار گرفته و به تدریج برطرف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار