مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته امسال ۲۴۲ کلاس درس در قالب ۴۱ پروژه به فضای آموزشی استان مرکزی اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسین محمدی در آیین افتتاح مدرسه نیکان کاوه که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: شهرستان ساوه با دارا بودن ظرفیت صنعتی، در زمینه خیرین صنعتگر جایگاه ویژه‌ای دارد که در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند؛ در حال حاضر ۱۵ پروژه مدرسه‌سازی در دست اجرا بوده که ۱۲ مورد خیرساز و سه مورد دولتی است.
حسین محمدی با بیان اینکه پیش‌بینی شده هفت تعداد از این مدارس امسال به بهره‌برداری برسند اظهارداست: خوشبختانه در شهرستان ساوه خیران خوبی خصوصاً در بخش مدرسه‌سازی حضور دارند که برخی از آنان از صنعتگران و بومی شهرستان، برخی خارج استان و برخی نیز از خارج از کشور در این زمینه فعالیت دارند.
وی یادآور شد: اراک و دلیجان به دلیل مهاجرت پذیری همواره در زمینه فضای آموزشی دچار کمبود است که باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گیرد.
محمدی ادامه داد: امسال ۴۱ پروژه با ۲۴۲ کلاس درس و زیربنایی بیش از ۳۰هزار مترمربع هدف ‌گذاری شده که در مقایسه با آمار ۱۶ مدرسه‌ای سال گذشته نسبت به آمار سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه فضای آموزشی در قبل از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز نیم متر بوده است ادامه داد: در کنار افزایش روزافزون جمعیت در ساوه اکنون این رقم به ازای هر دانش‌آموز ۴.۵مترمربع است .
وی تاکید کرد: سال گذشته از ۲۵ درصد از اعتبارات محرومیت زدایی استان مرکزی به شهرستان ساوه تخصیص یافت که برخی از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.
وی در ادامه از بسته شدن پرونده استانداردسازی فضاهای فیزیکی ساوه گفت و عنوان کرد: ۳۸ فضای آموزشی باقی‌مانده برای استانداردسازی در ساوه عقد قرارداد شده‌اند و عملیات آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید که گامی موثر در راستای تامین رفاه دانش‌آموزان در فضای آموزشی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار