مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین رویداد ملی شعر روح الله (از حجره تا بیت ) عصر ۱۳ خرداد همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور ۱۰ شاعر بین المللی و ملی در اراک و خمین برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سینا دلشادی در نشست هماهنگی برگزاری نخستین رویداد ملی شعر روح الله ( از حجره تا بیت ) در فرمانداری خمین، افزود: شاعرانی از کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان در این رویداد، اشعار خود در زمینه حضرت امام خمینی(ره) قرائت می کنند.
وی یادآورشد: این رویداد ملی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی و در تراز ملی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: سرود، نمایش آئینی، خوشنویسی اشعار امام راحل و غرفه مقالات و تولیدات با موضوع اندیشه ها و آثار امام خمینی (ره) از برنامه های رویداد ملی شعر روح الله است.
دلشادی اظهار داشت: خمین منطقه ویژه و راهبردی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است و بستر راه اندازی دبیرخانه کنگره بین المللی شعر روح الله در این شهرستان فراهم است.
سرپرست فرمانداری خمین هم گفت: این شهرستان منتسب به زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی است که افتخار بزرگی برای استان مرکزی محسوب می‌شود.
حمید کمانکش ادامه داد : خمین هر ساله در نیمه خرداد و همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) میزبان گروه‌های مختلف است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین هم گفت: زبان هنر و شعر بهترین ابزار برای ترویج جهاد تبیین است.
آزاده محمدی افزود: برجسته سازی زادگاه امام راحل، ایجاد بستری برای تجدید میثاق شاعران نسل‌های مختلف با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارتقای شاخص‌های شاعران بومی از اهداف برگزاری نخستین رویداد ملی شعر روح الله (از حجره تا بیت) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار