استاندار مرکزی گفت:محدودیتی در زمینه توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار در استان وجود ندارد و تا کاهش قیمت این محصول در استان توزیع می‌شود تا نگرانی مردم رفع شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از بازار مصرف استان مرکزی با اشاره به وجود برخی التهابات در بازار گوشت قرمز افزود:توزیع گوشت گوساله و گوسفند منجمد ذخایر تنظیم بازار با قیمت ۸۵۰ و ۹۵۰ هزار ریال در استان آغاز شده و این مهم کاهش قیمت گوشت در استان را به دنبال دارد.
مخلص الائمه یادآورشد: ذخایر گندم این استان در حد عالی است و مشکلی در حوزه آرد و نان در استان وجود ندارد.
وی افزود: ذخایر شکر استان نیز در حال تکمیل شدن است و حجم موجودی و توزیع این محصولات بیش از میزان مصرف در استان است.
وی ادامه داد: مرغ نیز با قیمت جدید به میزان کافی در استان مرکزی توزیع شده و اکنون با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال زیر قیمت مصوب در استان در حال عرضه است.
وی با یادآوری مراجعات مردم برای عدم دریافت یارانه معیشتی گفت: رئیس جمهوری در گزارش تلویزیونی اعلام کردند که یک دهک شامل ۱۰ درصد مردم این یارانه را دریافت نخواهند کرد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مراجعات مردم نشان دهنده آن است که بیش از ۱۰ درصد مردم این یارانه را دریافت نکرده‌اند که باید این مهم اصلاح شود.
مخلص الائمه گفت: ۹۰ درصد مردم این یارانه را تا زمان ایجاد زیر ساخت توزیع کالا برگ الکترونیکی دریافت خواهند کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و تامین محصولات دامی در استان وجود ندارد و این استان از جمله استان‌هایی است که مازاد تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ در آن وجود دارد.
علی صفری افزود: ۱۸۰ تن گوشت مرغ به صورت متوسط روزانه در استان مرکزی تولید و میزان مصرف این محصول روزانه در استان در شرایط عادی ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن است.
وی ادامه داد: استان مرکزی سومین قطب تولید گوشت قرمز در کشور است و در زمینه تولید و تامین تخم مرغ نیز در استان مشکلی وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: همچنین در زمینه تامین کالاهای اساسی از جمله برنج و شکر نیز پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در استان وجود ندارد و در صورت اعلام فروشگاه‌ها و مباشران توزیع این کالاها در اختیار آنان قرار می گیرد.
صفری افزود: سرعت توزیع روغن در روزهای گذشته در استان مرکزی پایین بوده و با توجه به افزایش سرعت تولید در کارخانجات این مشکل در چند روز آینده رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار