نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیاز است مردم همراهی و همکاری لازم در زمینه اصلاح ساختار یارانه ها را با دولت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 13 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه تخریب و توهین به دولتمردان اخلاقی و قانونی نیست افزود: اصلاح ساختار یارانه‌ها به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و گام بلندی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.
وی یادآورشد: حدود ۳۰ درصد کالاهای اساسی از مرزهای کشور به خارج قاچاق می شود و نباید یک دلار از سرمایه‌های کشور که با خون شهدا به دست آمده سوء‌استفاده کند.
وی ادامه داد: سرمایه‌های کشور که با اهدای خون شهدا به دست آمده باید در پیکر جامعه و تولید ، تکنولوژی و توسعه شرکت های دانش بنیان و تامین کالاهای اساسی هزینه شود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: تکنولوژی پیشرفته‌ای که در بخش بهداشت و درمان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراک بهره‌برداری شد با همت دانشمندان داخلی ساخته شده و باید این سرمایه‌ها در زمینه تولید و بی نیازی کشور در حوزه‌های مختلف بکار گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: جهت گیری رهبر معظم انقلاب در شعار امسال راه پیروزی کشور است و مقاومت و پشت سرگذاشتن مشکلات زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده یارانه نقدی به مدت ۲ ماه در حساب سرپرستان خانوارها واریز و پس از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم کالا برگ‌های الکترونیکی نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: در این طرح به سه دهک نیازمند کشور ماهانه مبلغ چهار میلیون ریال، ۶ دهک ماهانه سه میلیون ریال پرداخت می شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: حدود ۷۲ میلیون نفر در این طرح زیر پوش قرار گرفته و از یارانه بهره مند می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت نرخ ارز برای جلوگیری از بروز مشکلات بر اساس درآمدهای ارزی، معاملات ارزی و چارچوب نوسانات و تغییرات باید متغیر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اختصاص ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی در صورتی که حکیمانه انجام می‌شد و از مبداء تا مقصد تحت کنترل قرار می گرفت اقدامی مناسبی بود.
آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: قیمت گندم از ۳۵۰ دلار اکنون به دلیل کرونا، تغییرات آب و هوایی، جنگ روسیه و اوکراین به حدود ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار رسیده‌ که این مهم نشان از ارتباط تمامی دنیا با یکدیگر دارد.
وی گفت: قیمت نان، فرآورده‌های سوختی و دارو درمان در طرح اصلاح یارانه ها تغییر نکرده و یارانه‌های اختصاص یافته به مردم برای تخم مرغ، شیر و روغن نباتی و گوشت مرغ است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از ۵۰ هزار ریال به ۱۱۵ هزار ریال گفت: این افزایش قیمت در آینده اثرگذار بوده و باید در این زمینه تدابیر لازم انجام شود.
وی با گرامیداشت روز فردوسی گفت: زبان فارسی دومین زبان جهان و اولین زبان در کشور ایران است و شاهنامه اثر ماندگار تاریخ و ادبیات ایران است که فردوسی آن را براساس تاریخ و فرهنگ این سرزمین به قلم تحریر درآورد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: علمای بزرگی از جمله نظامی گنجوی، شهریار، فردوسی و حافظ در کشور و زبان فارسی وجود دارند که مایه افتخار مردم ایران هستند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری با کارگران و معلمان افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند صنعت خودروی کشور بیماراست و باید برای اصلاح آن برنامه‌ریزی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خودروهای ساخت داخل در شان مردم ایران نیست و باید خودروهای مناسب با کیفیت های بالا و خودروهای برقی در کشور تولید شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان تاکیدات حکیمانه ای در زمینه ضرورت تحول در آموزش و پرورش و جذب استعدادهای درخشان در این حوزه فرمودند.
وی ادامه داد: اکنون در مدارس کشور نخبگان برای آن طرف آب تربیت می‌شوند و تدریس در آموزش و پرورش باید هدفمند و با انگیزه معنوی، سیاسی و انقلابی باشد.
امام جمعه اراک با یادآوری ملاقات رهبر معظم انقلاب با سران کشورهای قطر و روسیه گفت: ارتباط با کشورهای عربی برای کشور بسیار مهم است و دشمنان انقلاب و صدام از زمان جنگ تحمیلی تلاش کردند ایران و کشورهای عربی را مقابل هم قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: این ملاقات‌ها نشان داد که ایران با عراق، کویت و قطر و کشورهای عربی رابطه حسنه دارد و عربستان و امارات با دست برداشتن از برادر کشی در زمینه ارتباط با جهان و جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار