رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات از برگزاری جشناره گل و گلاب در مجتمع گردشگری نور این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 11 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار افزود: این جشنواره از ۱۵ الی ۲۲ اردیبهشت در مجتمع گردشگری نور محلات برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات یادآورشد: روزانه ۳۰۰ کیلو گل‌محمدی از مزارع مجتمع چیده شده و در حدود ۶۰۰لیتر گلاب از این محصول تهیه می‌شود.
لعل‌بار با تاکید بر اینکه این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و اجرای موسیقی سنتی و جشن‌های شبانه در حال برگزاری است، افزود: ۱۰ غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی هم در کنار این جشنواره برای علاقه‌مندان بر پاست.
او با اشاره به اینکه محلات به عنوان يكی از قطب‌های اصلی توليد گل و گياه كشور به هلند ايران شهرت دارد و يكی از ظرفيت‌های آن پرورش گل محمدی و گلاب‌گيری است گفت: گلاب‌گيری يكی از منحصربه فردترين و زيباترين آيين‌های كهن به شمار می‌رود كه با گل و شكرگزاری همراه است و می‌تواند يكی از راه‎های جذب گردشگر باشد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات ادامه داد: با توجه به شرايط كم‌آبی در استان مركزی بايد محصولات كشاورزی را به سمت كشت‌های كم‌آب سوق داد كه با شرايط اقليمی منطقه سازگاری داشته باشند.
لعل‌بار بيان كرد: گلاب علاوه بر مصرف غذایی در بخش دارويی و پزشكی نيز كاربردهای زيادی دارد و برگزاری اين جشنواره تاثير به سزايی در فروش گلاب استحصالی در كارگاه‌های فرآوری، گلبرگ‌تر و ديگر عرقيات اين شهرستان خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار