رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۱ پروژه محرومیت زدایی در حوزه سلامت در استان مرکزی شناسایی شده که ۱۲ پروژه آن در پنجمین روز از هفته سلامت کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 11 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت روستای عزیز آباد شهرستان فراهان افزود: اعتبارات حوزه سلامت در استان افزایش یافته اما محرومیت ها در این بخش به قدری زیاد بوده که کافی نیست و باید باز هم تزریق شود.
وی یادآورشد: خوشبختانه در سال اخیر بودجه خوبی را در بخش پروژه های محرومیت زدایی در حوزه سلامت دریافت کرده ایم اما در برخی شهرستان ها میزان محرومیت به قدری است که این منابع کافی نیست و باید بازم تامین اعتبار کرد.
وی تاکید کرد: ۳۱ طرح محرومیت زدایی در استان شناسایی و اقدام شده اند که امروز و به صورت همزمان ۱۳ طرح کلنگ زنی و عملیات ساخت و تکمیل آنها آغاز شده است.
دکتر جمالیان ادامه داد: از تعداد کل پروژه ها ۱۹ پروژه روستایی و ۱۲ شهری هستند و سعی شده ساخت خانه بهداشت و خانه سلامت بیشتر در اولویت قرار داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می کنیم مراحل ساخت این پایگاه ها بین ۶ تا ۹ ماه به طول انجامد و برای بهره برداری و استفاده مردم محیا شود.
وی افزود: دسترسی عادلانه به خدمات به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه در مناطق کم برخوردار، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.
وی تاکید کرد: ۵۰ درصد تخصیص منابع به دانشگاه صورت گرفته و امید می رود ۵۰ درصد باقیمانده نیز به موقع تخصیص یابد تا بتوانیم مشکلات ابنیه درمانی تحت پوشش را در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت مرتفع سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار