نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:در حال حاضر تمامی معلمان رسالت سنگین و تاریخی را بر عهده دارند و پایه گذار تمدن نوین اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 09 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در همایش تجلیل از معلمان استان مرکزی که با عنوان " جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید" در کانون فرهنگی- تربیتی امام علی (ع) شهر اراک برگزارشد افزود: معلماندر گام دوم انقلاب نقش مهمی در پیش برندگی انقلاب اسلامی دارند و باید دین خود را به اسلام به خوبی ایفا کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش باید با تکیه بر برنامه هفتم و سند تحول و بیانیه گام دوم در عرصه تعلیم و تربیت و جهاد تبیین به خوبی بدرخشد.
وی با تاکید بر لزوم آمادگی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: حوادث مختلف دنیا و منطقه زمینه برای تحولات عظیمی را فراهم کرده که این تحولات به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است، لذا امروز وظیفه سنگینی در قبال حوادث داریم و لازم است خود را برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف جهانی آماده کنیم.
وی افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی هویت جدیدی پیدا کرده و این هویت، هویتی عمیق، اسلامی و ولایی، انسان ساز، تحول گرا، مهدی باور، ولایت محور و مردم دوست است و روز به روز باید این هویت گسترش یافته و تقویت شود و در جهان اسلام طنین انداز شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت هویت عمیق اسلامی و ولایت فقیه، امروز در اوج اقتدار و سربلندی و در عرصه های مختلف در حال نقش آفرینی است، امروز باید از این هویت در نقشه جدید تاریخ جهان به خوبی استفاده شود.
دری نجف آبادی با بیان این موضوع که پشتوانه عظیم دینی و انقلابی مردم ایران آنها را در بین سایر ملت ها به یک الگو تبدیل کرده و باید این پشتوانه تقویت شود، تاکید کرد: ایران اسلامی امروز مملو از ظرفیت های دینی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی است که باید برای ساختن آینده ای روشن، امیدآفرین، تحول گرا و قوی پای کار بیایند و در عرصه های مختلف جهانی بدرخشند.
وی عنوان کرد: باقی ماندن سپاه در لیست تحریم های ظالمانه آمریکا نشانگر جایگاه مهم منطقه ای و بین المللی سپاه در عرصه‌های مختلف است. سپاه پاسداران برگرفته از هویت ملت ایران است و ملت ایران و امت اسلام با اقتدار، یکرنگی و یکپارچگی پشتیبان سپاه و نیروهای مسلح هستند.
دری نجف آبادی اضافه کرد: ملت ایران با قدرت پشتیبان مظلومان است و در هر نقطه ای از عالم از ظالمان و مستکبرین پرهیز می‌کند. ایران اسلامی امروز به برکت سپاه پاسداران در عرصه های مختلف بین المللی حرف برای گفتن دارد و با هدایت های مقام معظم رهبری، حرکت در مسیر دفاع از مظلومین، جبهه مقتدر مقاومت و مسیر آزادگی و عزت ادامه پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی سرزمین شهید سلیمانی ها و شهید حججی ها است و ملت ایران با همت و عزم راسخ برای تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کند، در خصوص وظایف آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اظهارداشت: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب باید در عرصه های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و معنوی نقش آفرینی کند و طرح تحول در نظام آموزش و پرورش باید با قوت محقق شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: غربی ها با سند ۲۰۳۰ به دنبال بی هویتی و ابتذال آموزش و پرورش هستند، بنابراین لازم است با نگاه انقلابی، هدف گرا و تحول آفرین در راستای اعتلای نظام آموزشی گام برداریم.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی معادلات بیگانگان را به هم ریخت و امروز ایران اسلامی با قوت در برابر گرگ های آدم خوار و کودک کشان عالم ایستادگی می کند و از آرمان های اسلام با قوت دفاع خواهد کرد. انقلاب اسلامی کارآمدی و توانمندی مکتب اسلام در حوزه های مختلف را نشان داد و در بسیاری از عرصه ها الگوهای موفق ارائه کرد.
وی گفت: هفته معلم و تعلیم و تربیت که به مناسبت شهادت فیلسوف بزرگ اسلام شهید ایت الله مطهری نامگذاری شده، فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره و آثار شهید مطهری و تجلیل از مجاهدت های معلمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار