معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ۲۵۰۰ بازرسی انجام شده ۵۰ مورد به مراجع قضایی معرفی و به کمیسیون ماده ۱۱ و دادگاه انقلاب معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 09 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: بالغ بر ۲۵۰۰ بازرسی از شرکت های آرایشی بهداشتی و تولیدی مواد غذایی در سال گذشته در استان انجام شد که ۵۰ مورد منجر به تشکیل پرونده قضایی شد.
وی یادآورشد: در استان بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی غذایی و آشامیدنی، ۶۰ واحد آرایشی بهداشتی و بالغ بر ۵۰کارگاه و ۳۰ کارخانه داروسازی فعالیت دارند که برخی ها جز نام های تجاری معتبر در کشور و حتی صاحب نام در بحث صادرات هستند.
وی تاکید کرد: قرارگیری این گونه کارخانجات و واحدهای سلامت محور در فهرست واحدهای صنعتی پس از مشاوره و برگزاری جلسات فراوان با شرکت شهرک ها، استان مرکزی را در زمره ی اولین استانی که این اتفاق مهم رخ داده قرار داد.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: به دلیل اهمیت کالاهای تولیدی در این واحدها، بازرسی و نظارت مستمر از تمام واحدها در طول سال و به طور مستمر انجام می گیرد که برخی ها به کمیسیون ماده ۱۱ و برخی به دادگاه انقلاب برای تعیین تکلیف و رسیدگی به جرائم احتمالی انجام شده، ارجاع داده می شوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در بحث نظارت بر دارو نیز ضمن نظارت از ۱۳۰داروخانه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی اراک سعی شد از کمبود دارو به خصوص داروهای خاص و به ویژه در روزها و سال های کرونا جلوگیری شود.
دکتر علیمرادیان گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران واحد دارویی، استان مرکزی یکی از استان هایی بود که کمترین چالش در کمبود دارو و البته قاچاق معکوس آن به خارج از استان و کشور را داشت.
وی افزود: همچنین در زمینه نظارت بر عرضه کالای سلامت محور که در برخی عطاری ها و فضای مجازی و حتی سوپرمارکت ها انجام می گرفت، سال گذشته و با همکاری سایر ادارات و در قالب گشت های مشترک بالغ بر ۱۴۷ بازرسی انجام شد که در این میان ۸۷۰ مواد غیر مخدر و ۱۶۱ ماده مخدر به ارزش مالی بیش از ۳۲۰ میلیون تومان کشف شد.
وی افزود: آزمایشگاه مواد غذایی مرجع دانشگاه علوم پزکشی اراک نیز ارتقاء یافته و در حال پیاده سازی چند نوع آزمایش از جمله آزمایش چند نوع مواد غذایی، جوهر قند در آرد، رنگ های مصنوعی و آنتی اکسیدان و غیره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار