رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: فاز دوم عملیات استحکام‌بخشی و مرمت دیواره‌های ضلع غربی بنای تاریخی امامزاده عباس در روستای رباط ارجمند شهرستان خمین آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 09 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی با اشاره به اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای این دوره از مرمت ۵۰۰ میلیون ریال است گفت: استحکام‌بخشی پی دیوارها، دیوار چینی و مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده از برنامه‌ها و اقدامات این دوره از مرمت خواهد بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه فاز اول مرمت این بنای تاریخی در آبان ماه سال گذشته انجام شده است گفت: در مرحله گذشته، عملیات آواربرداری جانبی حدود ۲۰۰ تن نخاله انجام شد و همچنین عملیات استحکام بخشی پی و دیوار چینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع اجرا شد.
مشهدی افزود: با توجه به گذر زمان و خشتی بودن این بنای تاریخی و مذهبی و وجود رطوبت در زمین‌های کشاورزی مجاور بنا، نیاز است، پی‌های ساختمان استحکام‌بخشی و نمای آن بهسازی و مرمت شود.
او یاد آور شد: بنای تاریخی امامزاده عباس خمین مربوط به دوره صفویه در تاریخ۸۵/۸/۲۷ به شماره ۱۶۴۴۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار