نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بحث نظام نوین باید مورد توجه جدی باشد زیرا کشور در آستانه پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و هنر آن است که جایگاه خود را با قدرت حفظ کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 06 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: دنیا و کشور در آستانه شرایط جدیدی است و باید ارزیابی‌های همه جانبه در مراکز علمی، سیاسی، استراتژی و بخش‌های مختلف صورت گیرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان به بحث نظام نوین تاکید کردند که باید این مهم مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: ایران یک صدم جمعیت دنیا را دارد اما در مقابل ظرفیت‌ و پتانسیل‌های زیادی دارد که باید از آنها برای افزایش قدرت اقتصادی، تکنولوژی و فناوری، توسعه علمی، توسعه صنعتی، توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال سالم و مولد استفاده شود و استان مرکزی در این جریان با عظمت باید به خوبی نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: کارگزاران نسبت به قیمت‌ کالاهای اساسی مدیریت و نظارت حکیمانه داشته باشند.
وی گفت: قیمت‌گذاری بر روی کالا باید با سنجش کشش بازار و قسمت تمام شده کالاها همراه باشد و به سادگی شوک به جامعه و بازار وارد نکند.
امام جمعه اراک ادامه داد: بعد از جنگ روسیه و اوکراین در دنیا تحولات جدیدی ایجاد شده، روسیه یکی از قطب های اساسی تولید گاز و نفت در دنیا است، بطوری‌که اروپا ۸۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۱۱ میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می کرده است.
آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: روسیه همچنین از نظر صنایع سنگین هوایی، فولاد و صنایع نظامی و غیرنظامی و در زمینه سلاح اتمی و هواپیما و سایر زمینه‌ها پیشرفته است و از طرفی اوکراین نیز سالانه حدود ۹۴ میلیون تن تولید گندم داشته و ظرفیت‌هایی در خصوص تولید ذرت و حبوبات نیز داشته است.
وی تاکید کرد: تحولات جنگ اکراین و روسیه در افزایش قیمت نفت تاثیرگذار بوده اما در کنار آن قیمت سایر محصولات نیز افزایش چند برابری داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در این مسیر، راهی جز همت و مجاهدت نیست و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم باید تجزیه و تحلیل‌های حکیمانه و راهبردهای دقیق و حساب شده داشته باشند.
وی تاکید کرد: اعتماد عمومی بسیار مهم و سرمایه کشور است، همه در یک کشتی قرار داریم و باید تلاش کنیم تا منافع ملی، مصالح ملی، اقتدار ملی و شوکت ملی به بهترین شکل رقم بخورد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مبادا کسی در این راه تنبلی و سهل‌انگاری کند و بی‌تفاوت باشد، زیرا در درگاه خداوند و امام زمان (عج) مسئول است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا موتور محرکه در بخش‌های مختلف بچرخد و کشور روز به روز قدرتمندتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار