دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح گفت: اسرائیل غاصب در ملت‌سازی شکست خورده و هر روز به نابودی نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 29 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در سخنرانی راهپیمایی روز قدس اراک، افزود: رژیم صهیونیستی برغم دولت‌سازی ناکام، هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین وارد شده‌اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی ‌و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.
وی یادآورشد: شکست‌های پی در پی اسرائیل در سال‌های گذشته مشهود است و جنگ ۳۳ روزه لبنان، جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از چهار هزار موشک به سمت صهیونیستهای اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد، یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست‌ها بود که در محاسباتشان بی‌گدار به آب نزنند.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح ادامه داد: در پی شکست‌های اخیر، مقامات صهیونیستی به ارتش خود دستور داده‌اند از هرگونه اقدام نظامی در غزه احتیاط و به سیاست تحریمی اکتفا کنند، بنابراین رژیم صهیونیستی دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمین‌های اشغالی شده است.
سرلشگر رحیم صفوی اظهار داشت: نظر سنجی‌های اخیر رسانه‌های اسرائیلی نشان می دهد که ۵۹ درصد صهیونیست‌ها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به یهودی‌های مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمین‌های اشغالی شده است.
وی بیان کرد: بیانات روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان بسیار راهبردی است و یکی از نکاتی که ایشان مطرح کردند در خصوص نظم جدید بین المللی است و نگرانی امروز صهیونیست‌ها از افول و تضعیف قدرت آمریکا و قرار گرفتن جهان در آستانه یک نظم جدید بین المللی است که این یک چالش بزرگ برای صهیونیست‌ها است و این یک واقعیت و حقیقت است که نظم تک قطب و یا قدرت آمریکا با شکست مواجه شده و ‌آمریکایی‌ها با چالش بزرگی روبه رو هستند.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح اضافه کرد: آمریکا در اقتصاد خود دچار چالش جدی شده و چالش اقتصادی امریکا با چین است و اینکه به احتمال زیاد تا چند سال آینده قدرت اقتصادی چین و قدرت آسیایی در مقابل قدرت آمریکا و متحدانش شکل خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین چالش فرهنگی و تمدنی ایالات متحده آمریکا با قدرت جهان اسلام نیز به خوبی مشهود است و قدرت گیری جهان اسلام و ملت های اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران که یک قدرت فرهنگی و تمدنی است بر فرهنگ غرب چیره شده است.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح بیان کرد: قدرت جهان اسلام در نظم جدید جهانی شکل می‌گیرد و وجود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان با وجود ٧٥ درصد ذخایر خام و ٥٧ درصد ذخایر گاز جهان که در اختیار کشورها و ملت های اسلامی است و با توجه به سایر مؤلفه های قدرت ساز می‌تواند قدرت جهان اسلام را در نظم جدید جهانی در کنار سایر قدرت‌های آسیایی و اوراسیایی مثل چین، هند و روسیه بروز و ظهور دهد.
سرلشگر رحیم صفوی گفت: در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است و این نظم بین المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت و تغییر است و به فضل الهی شکل گیری قدرت جهان اسلام و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در نظم جدید جهانی حتمی است.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: همگرایی ملت ها و دولت‌های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف رو به افزایش است و قطب قدرت جهان اسلام در کنار شکل گیری قدرت آسیایی مرکب از قدرت چین، روسیه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ آمریکایی ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار