وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تفرش امکانات، فضا و بستر مناسبی برای هسته فناوری و جذب افراد صاحب ایده دارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 17 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تفرش افزود: هرچه شرکت های دانش بنیان در تفرش افزایش پیدا کنند فرصت اشتغال بیشتر فرآهم خواهد شد و می تواند مهاجرت معکوس شکل بگیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تفرش اکنون صاحب هیات امنا و ممیزی مستقل شده که این مهم گام بلندی در راستای تقویت بنیه علمی این مرکز دانشگاهی پرآوازه است.
وی افزود: این بلوغ اتفاق مبارکی است و مردم عالم و فرهیخته تفرش و البته فراهان و آشتیان و استان مرکزی قدر این روز را می دانند.
وی اظهار داشت: هیات امنا دانشگاه تفرش از نظر علمی، تجربی و اجرایی جایگاه بالایی دارد و شخصیت‌های برجسته‌ای عضویت در این هیات را قبول پذیرفته‌اند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶ نفر از بهترین چهره‌های علمی عضویت در هیات امنا دانشگاه تفرش را پذیرفته‌اند و اعضای هیات ممیزی نیز وزنه‌های بالایی در این دانشگاه هستند.
زلفی گل افزود: اکنون گرفتن مجوز از این هیات ممیزی سخت تر شده است و استاندارد در هیات امنا و ممیزی در دانشگاه تفرش بسیار بالا و در حد دانشگاه های برتر کشور است.
وی اظهار داشت: مرحله بعد نوبت اساتید می‌رسد که باید تلاش کنید و مقوله شاگرد پروری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و دانشجویان را مانند فرزندان خود بدانید و باید نشان دهند که شایسته استقلال هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید آنقدر برای کلاس درس وقت صرف کرد که تعداد افراد رتبه دار کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه تفرش باشند.
زلفی‌گل بیان کرد: اکنون وظیفه اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش، فرماندار و شورای اسلامی شهر به خصوص خیران سنگین‌تر از گذشته شده و باید از همه ظرفیت‌های در راستای حفظ و تقویت بنیه علمی این دانشگاه استفاده شود.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاه تفرش به نماد وحدت در سه شهر آشتیان، تفرش و فراهان شود زیرا این سه شهرستان مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاست مداران، علما و فیلسوفان در تاریخ بوده‌اند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این منطقه اگرچه در صنعت و کشاورزی آنچنان که باید مطرح نیست اما مفاخر و بزرگانی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در مقاطع مختلف تاریخی به کشور معرفی کرده که هر یک منشاء آثار و برکات بوده‌اند.
زلفی گل افزود: دانشگاه تفرش می‌تواند حلقه اتصال بین تاریخ گذشته و آینده در منطقه باشد.
وی اظهار داشت: از مصوبات چشمگیر دانشگاه تفرش این است که بخشی از زمین دانشگاه در اختیار پردیس فناوری قرار می‌گیرد که می‌توان از آن در جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان با هدف ایجاد اشتغال و لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری استفاده کرد.
زلفی‌گل افزود: اگر چه در کشور مشکلاتی برای این شرکت ها وجود دارد و قانون مالکیت فکری در کشور نیست که موجب بی توجهی به نوآوری و خلاقیت شده اما دولت سیزدهم برنامه‌های حمایتی مطلوبی از این شرکت تدوین کرده است.
در این مراسم سهیل واشقانی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه تفرش معرفی و از زحمات حمیدرضا صبا قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار