بانوی ۳۳ ساله ای که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدا اعضای بدن خود یازدهمین فرد اهدا کننده در سال جاری شد که پس از اتمام زندگی خود، زندگی را برای دیگران دیگران معنا کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 22 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، کوردیناتور اهدای عضو بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) گفت: در روز جمعه مورخ یک بهمن ۱۴۰۰ با تلاش تیم پیوند، اعضای بدن خانم جوان ۳۳ ساله ای که با ترومبوز عروق بازیلر مغز دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده ایشان به چند بیمار نیازمند اهدا شد.
مریم کمال آرا با اشاره به اینکه بی تردید اهدای عضو اهدای زندگیست و در این فرآیند با اهدای قسمتی از جسم انسانیت زنده نگه داشته می شود، افزود: دو کلیه و کبد ایشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد و به آن ها زندگی دوباره بخشید.
وی یادآورشد: فرآیند اهدای عضو و اخذ رضایت از ولی قانونی نیازمند تلاش شبانه روزی و آگاهانه است که با توکل به خداوند و بزرگواری مردم بخشنده این امر به تحقق پیوسته و با آمار صددرصدی نسبت به سال های گذشته موفقیت چشم گیری را ثبت کرده است.
وی تاکید کرد: تیم پیوند عضو استان مرکزی در طی سالجاری، علیرغم شیوع و گسترش ویروس کرونا، پیک های متعدد و محدودیت های موجود، در زمینه شناسایی و اخذ رضایت از ولی قانونی فعالیت بسیاری داشته است.
کمال آرا یادآور شد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون ۱۶ مورد مرگ مغزی توسط پزشکان پیوند عضو به تایید رسیده که ۱۰ مورد از آنها با اهدای ارگان های خود به ده ها انسان نیازمند جان بخشیدند و ۳ مورد به علت قابل پیوند نبودن اعضا و ابتلا به کرونا و ۳ مورد به دلیل عدم رضایت همراهان به اهدای عضو از دست دادیم.
کوردیناتور اهدای عضو بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) ابراز امیدواری کرد:در راستای ارتقا و گسترش بیشتر فرهنگ اهدای عضو هر یک از افراد جامعه با داشتن کارت اهدای عضو امیدبخش ناامید شده پدران و مادرانی باشند که بر بالین عزیزان خود دست به دعا برداشته و اجازه ندهند عضوی که می تواند جاودانه شود به خاک سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار