استاندار مرکزی گفت:تصمیمات برای تزریق واکسن ویژه کودکان در سنین کمتر از ۵ و ۶ سال در کمیته علمی ستاد ملی کرونا در حال بررسی است و به زودی مجوز تزریق صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 22 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود:تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در این استان اندیشیده شده تا بتوان این مخاطره را مهار کرد.
وی یادآورشد: زنگ خطر موج ششم به صدا درآمده است اما از آستانه عبور نکرده که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
استاندار مرکزی گفت: ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌های استان مرکزی با همکاری فرمانداری‌ها نسبت به افزایش سطح ایمنی مدارس به ویژه در مقوله تزریق واکسن تلاش بیشتری داشته باشند.
مخلص‌الائمه افزود: از همشهریان و مردم فهیم استان مرکزی تقاضا داریم نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اهتمام جدی داشته باشند.
وی اظهار داشت: تزریق واکسن در سه نوبت هرچند ایمنی را بالا می‌برد اما مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند.
استاندار مرکزی گفت: باید سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی شخصی، جامعه اداری، بانکی، مراکز عمومی، رستوران‌ها و مراکز خرید افزایش داده شود.
مخلص‌الائمه افزود: از رسانه‌های فهیم استان مرکزی در استان و شهرستان‌ها تقاضا داریم نسبت به افزایش آگاهی و بصیرت مردم فعالیت کنند و تلقی سویه خفیف را از جامعه دور سازند.
وی اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است به زودی ۵۰ درصد جهان درگیر کرونا خواهند شد و این مهم جای نگرانی دارد و باید همه تلاش کنند اکنون که شمار بیماران مثبت و بستری ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است، توجه به رعایت دستورالعمل‌ها بیشتر شود.
استاندار مرکزی گفت: باید تلاش کرد تا قبل از آغاز سال جدید و شروع تعطیلات و کسب و کارها برای مردم اشکال ایجاد نشود.
مخلص الائمه افزود: اتباع خارجی مقیم استان همانند سایر شهروندان باید تزریق واکسن داشته باشند زیرا آنان کارگران و نیروهای شرکت‌ها هستند که باید کارفرمایان با هماهنگی و کمک دانشگاه علوم پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن را انجام دهند و از تزریق نوبت سوم این افراد نباید خودداری شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در خصوص تعطیلی مدارس هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی اتخاذ نشده است چرا که نسبت به اثربخشی این تعطیلی اطمینان نداریم و فعلا اقدامی در این راستا در استان انجام نمی گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: کرونا فرآیندی دارد در ابتدا موارد مثبت افزایش می‌یابد و سپس بستری و در نهایت فوت صعودی می‌شود.
بهروز اکرمی افزود: استان مرکزی استان دوم در افزایش مبتلایان طی ۲ هفته اخیر اعلام شده است.
وی اظهار داشت: مدیریت این موضوع از توصیه و خواهش خارج شده و باید تصمیمات سخت اتخاذ شود و هر تست کرونا فرض بر ابتلا اُمیکرون است، بنابراین تزریق نوبت سوم واکسن باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند تا کارکنان آنان نوبت سوم واکسن را تزریق و همانند ۲ نوبت گذشته کارت واکسن ارایه کنند.
اکرمی افزود: دانشگاهیان و مدارس باید نسبت به تزریق نوبت سوم جدی باشند و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون از بنگاهای اقتصادی و تولید برای تزریق نوبت سوم کمک بگیرند.
وی اظهار داشت: اتاق اصناف استان مرکزی نیز تزریق نوبت سوم کسبه و اصناف را به طور جدی پیگیری کنند و از برگزاری تجمعات و جلسه‌های غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلا جلوگیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اکنون آمار در استان مرکزی روند بسیار صعودی داشته و بین ۲ هفته ۱۰۰ درصد میزان افراد سرپایی روند افزایشی داشته است.
معاون توسعه و مدیریت منایع استانداری مرکزی نیز گفت: بازرسی از ۲۵ دستگاه اجرایی و بانکی استان با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.
مجتبی آل یاسین افزود: این بازرسی در ۱۰ شاخص در دستگاه‌های اجرایی شامل آبفا، اداره کل تعاون، میراث فرهنگی، اوقاف و بانک‌های استان انجام شد.
وی اظهار داشت: باوجود ابلاغ مصوبات به اکثر دستگاه‌های اجرایی برای تزریق نوبت سوم واکسن، این دستگاه‌ها از ابلاغ، اطلاعات درستی نداشتند.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری مرکزی گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی این مهم را رصد و نسبت به تزریق واکسن نوبت سوم اهتمام جدی داشته باشند.
آل یاسین افزود: در بازرسی‌های انجام شده اکثر دستگاه‌های اجرایی در انجام شاخص‌های ضعیف و نمره کافی را اخذ نکردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اروپا شاهد اوج ناگهانی کرونا بود ولی سریع فروکش کرد اما افزایش بستری و فوت را به همراه داشته است.
دکتر محمد جمالیان افزود: سیاست کلی کشور بر محدودیت نیست چرا که در آستانه تعطیلات نوروز هستیم.
وی اظهارداشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان وظیفه اجتماعی مورد توجه مدیران باید قرار گیرد و این افراد خود را موظف به نظارت بدانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید در کنار انجام دقیق واکسیناسیون رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر جمالیان افزود: اکنون سویه جدید کرونا در تمام شهرهای استان مرکزی دیده شده و مقایسه هفته سوم و چهارم دی‌ماه نشان می دهد که ۱۲۰ درصد رشد ثبت شده و زنگ خطر به صدا درآمده است.
وی، درباره میزان تزریق واکسیناسیون در استان مرکزی اظهار داشت: ۶ درصد جامعه هدف در استان نوبت اول را تزریق نکرده‌اند و ۹۴ درصد نوبت اول را تزریق کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸۶ درصد مردم استان نوبت دوم را دریافت و ۱۴ درصد هنوز نوبت دوم را دریافت نکرده‌اند.
دکتر جمالیان افزود: افرادی که در مناطق پر جمعیت حضور دارند مانند استادان، دانشجویان و دانش آموزان باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند و الزام به تزریق نوبت سوم باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: دانشجویانی که در خوابگاه مستقر می‌شوند باید نوبت سوم را تزریق در غیر این صورت مراکز دانشگاهی از ورود افراد به خوابگاه جلوگیری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید در صنایع نیز تزریق نوبت سوم واکسن جدی تر مورد توجه قرار گیرد اگر به این مهم توجه نشود با آغاز تعطیلات و سال جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها با چالش مواجه خواهیم شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۳ نفر در اراک در هفته سوم به کرونا مبتلا و در مقایسه با هفته چهارم که ۱۹۴ نفر مثبت شناسایی شده رشد ۲ برابر ثبت شده است.
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار بستری‌ها از سه نفر به ۱۴ نفر و موارد سرپایی از ۹۰ به ۱۸۰ نفر در اراک رسیده است.
وی اظهار داشت: موارد مثبت استان مرکزی از ۲۷۴ مورد به ۶۱۱ مورد در مقایسه هفته سوم و چهارم دی‌ماه ۱۲۳ درصد رشد، بستری نیز از ۱۶ مورد به ۴۱ مورد با ۱۵۶ درصد رشد و سرپایی نیز از ۲۵۸ مورد به ۵۷۰ مورد با ۱۲۰ درصد رشد، ثبت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۰ نفر در هفته چهارم در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند که یک فوتی مربوط به استان مرکزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و ۵۰۰ کلاس مدارس غیردولتی در استان مرکزی وجود دارد که الزام رعایت تهویه هوا برای مقابله با کرونا در این مراکز آموزشی قابل انجام است.
بهرام حسین آبادی افزود: یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیز در مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و هیات امنایی در استان مرکزی وجود دارد که امکان رعایت تهویه هوا در این مراکز نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار