یک متخصص اعصاب و روان معتقد است، برای آرامش خیال افراد به خصوص دانش آموزان در روزهای کرونایی، خانواده بهترین و کارآمدترین مکان برای آرامش روحی است.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 18 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر زهرا شاه مرادی گفت: محیط امن خانه می تواند، بهترین مکان برای به آرامش خیال رسیدن افراد و اعضای خانوده ای که دائما زیر فشار اخبار بد کرونایی و فشار های زندگی قرار دارند، باشد.
وی افزود: قانون گذاری مناسب و متعادل در محیط خانه و پیروی دانش آموزان از آن قوانین، راهبردی موثر برای جلوگیری از افت تحصیلی و استفاده هدفمند و مدیریت شده از فضای مجازی می باشد.
وی تاکید کرد: در این دوران، به دلیل عدم شناخت بیماری و دنبال کردن اخبار بی پایه و اساس از طریق منابع نامعتبر، دامن زدن به شایعات و حتی بها دادن بیش از حد به اخبار غیر مفید و تکراری استرس مضاعفی بر افراد وارد کرده و سوگ‌ و غم بسیار در راستای از دست دادن عزیزان خود به دلیل ابتلا به این بیماری، عدم حضور در تجمعات و کاهش روابط اجتماعی، میزان افسردگی و ناراحتی‌ های عصبی را افزایش داده، بطوریکه در این مدت با تعدد و افزایش مراجعان رو به رو هستیم.
دکتر شاه مرادی یادآورشد: از ابتدای شروع اپیدمی و آغاز آموزش مجازی شاهد استرس و اضطراب دانش آموزان و خانواده ها هستیم و احساس به بطالت گذشتن وقت آن ها، عقب ماندن در زمینه تحصیلی، کاهش سطح یادگیری، اثرات نامناسب فضای مجازی بر دانش آموزان زمینه پوچی، استرس و سردرگمی را ایجاد کرده و متاسفانه برخی به سمت ترک تحصیل گرایش یافته اند.
این متخصص اعصاب و روان افزود: در طی دو سال اخیر کل جهان درگیر پروسه ای به نام بیماری کرونا شده و زندگی طیف وسیعی از گروه‌های مختلف سنی از کودکان و دانش آموزان گرفته تا سالمندان را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین گذر از این دوره سخت نیازمند مدیریت مناسب بر افکار و عملکرد خویش است.
وی اضافه کرد: اولین جایگاه امن برای حفظ سلامت روان هر فرد، خانواده است و نظارت خانواده و استفاده از فضای مجازی در ساعات مشخصی از شبانه روز، عدم غیبت در کلاس ها، خواب مناسب و منظم و در صورت امکان حضور در مدارس با رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی می تواند از موارد کمک کننده باشد.
وی افزود: بی تردید افرادی که تجربه سوگ و غم از دست دادن اعضای خانواده یا یکی از اقوام خود را در این دوران تجربه کرده اند احساس پوچی می کنند و لازم است که با تشکیل یک تیم حمایتی از طریق رسانه ها و درمان و صحبت کردن چهره به چهره کمک حال آن ها برای گذر از این بحران باشیم.
دکتر شاه مرادی گفت: حتی افرادیکه که پیش از شیوع ویروس کرونا روان سالم و دور از هر گونه بیماری بودند با مشاهده و شنیدن اتفاقات ناگوار در این روزها دچار سندرومی شامل علائم اضطرابی شده اند و مهم ترین راهکار در این زمینه کنترل استرس، دوری از اخبار منفی و جلوگیری از بها دادن بیش از حد به آن ها می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار