رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک، سال ۸۷ کلنگ زنی شده، اما تغییرات پی در پی در ظرفیت، مساحت و غیره، افتتاح آن را به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 18 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، رقیه یادگاری افزود: در ابتدا قرار بود این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی باشد اما در اصلاح نقشه بعدی به ۴۸۰ تختخوابی ارتقاء پیدا کرد، همچنین مساحت این پروژه از ۳۸ هزار مترمربع به ۴۸هزار مترمربع افزایش یافت.
وی یادآورشد: مجموعه این تغییرات پی در پی، عقب افتادگی پروژه را به همراه داشت و به دلیل کمبود بودجه در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه بود اما از سال ۹۳ این مشکلات تا حدودی رفع شد و نهایتا به دلیل افزایش قیمت ها، با مشکل جدیدی رو به رو شد.
وی تاکید کرد: پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه از سال ۹۳تا ۹۶خوب بود اما از سال ۹۶ به بعد با به میان آمدن بحث اسناد خزانه و تخصیص آن به پیمانکار، کمی دچار افت شد.
یادگاری ادامه داد: در موافقت نامه ها تاکنون ۳۳۰ میلیارد تومان هم به صورت نقدی و هم اسناد خزانه به این پروژه تزریق شده است، اما تغییر قیمت ها و هم عدم تمکین پیمانکار قبلی در قبول وظایف خود، روند ساخت و تکمیل این پروژه ملی را کند و کندتر کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: بحث تعدیل قیمت و نگاه به تورم حتی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در این پروژه دیده شده اما، سرعت تورم به قدری بالا بوده که تعدیل قیمت ها در این قرارداد هم نتواسته کفاف آن را بدهد و عملا از ساخت این پروژه عقب مانده است.
یادگاری افزود: تمام تلاش مسئولان این است که این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد بطوریکه از چند جبهه در تلاش برای تامین منابع هستند.
وی با تاکید بر اینکه، پیماکنار قبلی و تعویض پیمانکار حدود ۲ سال این پروژه را به عقب انداخت، گفت: تغییر پیمانکار برای پروژه های بزرگ اینچنینی کند کننده و هزینه بر است، اما امید می رود با توجه به مشاهدات و پیشرفت خوب و سرعت گرفتن کار تکمیل آن، شاهد راه اندازی و افتتاح آن در آینده نزدیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار