عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک گفت:شهرداری اراک ۳۲ هکتار از اراضی ضلع جنوبی فاز یک آرامستان را خریداری کرده و به صورت قانونی دارای سند نیز می باشد، اما به دلیل یکسری مسایل اختلافی بعد از پیگیری های متعدد با مصوبه شورای تامین تنها ۲ هکتار از مساحت ۳۲ هکتاری آرامستان تعیین تکلیف شده و مابقی مساحت بلاتکلیف مانده که نیاز است شهرداری با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به شورای شهر ارسال کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 18 January 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، محمد عسگری در بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر که عصر دوشنبه برگزار شد، با اشاره اینکه اراضی ۹۰ هکتاری مشاغل مزاحم و آلاینده مصوبه شوراهای گذشته شهر اراک را دارد افزود:متاسفانه شهرداری اراک تاکنون پیگیری های مطلوبی در این زمینه نداشته و طبق آخرین اخبار و گزارش های دریافتی از ۹۰ هکتار این اراضی ۴۶ هکتار باقی مانده و قطعا اگر پیگیری لازم صورت نگیرد این ۴۶ هکتار باقی مانده هم از دست می رود، بنابراین انتظار می رود که شهرداری گزارشی از روند پرداختی برای خرید زمین مشاغل مزاحم، به شورای شهر ارایه دهد تا تصمیات لازم و منطقی اتخاذ شود.
عسگری خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک گفت: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ما فقط از خرید اتوبوس صحبت می کنیم. اما این سوال وجود دارد که شهر اراک بر اساس استاندارد جمعیتی به چند دستگاه اتوبوس نیاز دارد؟
وی ادامه داد:پاسخ دقیق و کارشناسی به این سوال، به شهرداری و شورا کمک می کند تا تصمیم درستی برای خریداری اتوبوس داشته باشد.
وی تاکید کرد: ما باید بدانیم که آیا در شهرداری عزمی برای خرید اتوبوس با مصوبه شورای شهر برای تامین اعتبار وجود دارد یا خیرچرا که با پیگیری های لاکپشتی کاری از پیش نمی رود.
این عضو شورای اسلامی شهر اراک، گفت: در کارگروه منابع انسانی و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مصوب شد که شهرداری بدون مصوبه شورا، جذب نیروی جدید نداشته باشد، اما هر روز خبر جدید می رسد که شهرداری با عناوین و شیوه های مختلف اقدام به جذب نیرو می کند.
عسگری خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک درباره روند تبدیل وضعیت نیروهای مستخدم موقت به قرارداد کار معین و آزمون نیروهای شرکتی، گفت: شورای شهر، همواره بر این موضوع تاکید دارد که نیروهای باسابقه کاری بالای شهرداری، تبدیل وضعیت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار