مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت:مهاجرپذیر بودن استان مرکزی را نباید یک تهدیدبلکه یک فرصت قلمداد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 17 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا انصاری در نشست شورای مسکن استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: وجود ۲۲ نقطه تهدیدآمیز حاشیه نشینی در شهرستان ساوه یک تهدید است.
وی یادآورشد: با تامین مسکن می‌توان پرچمدار مبارزه با فساد بود و همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، مسکن کلید توسعه کشور است به این معنی که با مسکن می توان عدالت را اجرا و فساد و فاصله طبقاتی را از بین برد.
وی افزود: اگر چه مجلس شورای اسلامی هنوز قانون شفافیت خود را به تصویب نرسانده اما قانون نهضت ملی مسکن یک اقدام انقلابی و ارزشمند است باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در راستای اجرای این طرح و در مجموع توسعه مسکن مردم ایجاد کنند، بلکه باید مردم را به نوسازی، بازسازی و بهسازی منازل مسکونی خود و با منابع مالی لازم تشویق کنند.
مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی با اجرای هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک اقدام ارزشمندی است که باید پیوست‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل مسجد، سالن‌های آمفی تئاتر، پارک و مدرسه به خوبی در آن دیده شود.
وی اضافه کرد: توانایی‌ها و ظرفیت‌های ایران اسلامی بیش از ۱۰ برابر جمعیت کشور است چرا که در مساحتی به میزان کشور ما بیش از ۵۷۰ میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند، بنابراین ما آنچنان که باید و شاید به طور کامل نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها بهره‌برداری کنیم و برای رسیدن به توسعه پایدار، باید این فرآیند اصلاح شود.
مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: امروز شمار زیادی از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مطرح کشور و حتی فعالان صنفی به نقاط مختلف دنیا مهاجرت می‌کنند چرا که در این کشورها حداقل ماهانه سه هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند و این نتیجه هشت سال گذشته است که با شعار تدبیر و امید، امید را از جامعه و تدبیر را در تصمیم‌گیری از دست دادیم.
انصاری، استان مرکزی را یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه صنعت دانست و گفت: این استان تا سال ۱۴۰۴ باید استان نمونه کشور در توسعه عدالت و فقر زدایی باشد و در صورت همکاری همه جانبه نهادهای اجرایی با پشتیبانی و تدابیر حکیمانه استاندار، این مهم دست‌یافتنی است.
وی افزود: استاندار مرکزی یکی از چهره‌های خدوم و انقلابی در سطح ملی هستند که در مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری برای اجرای اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و دولت مردمی سیزدهم تلاش می‌کند و همان‌طور که از روحیه فروتنی و تواضع برخوردار هستند، افرادی را که از مسیر امام و رهبری و انقلاب اسلامی خارج شوند را کنار می‌گذارند، بنابراین تمامی مسئولان و تصمیم‌گیران استان مرکزی وظیفه دارند در یک مسیر مشخص با همکاری و یکپارچگی در جهت توسعه استان گام بردارند.
مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن ادامه داد: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌توان پرچمدار مبارزه با فقر، فساد و بی‌عدالتی بود بنابراین همه باید برای اجرای موفق این طرح تلاش کنند و تمام ظرفیت‌های ممکن به‌کار گرفته شود.
وی افزود: کشور ما در دنیایی از ثروت و توانمندی قرار گرفته و باید از این ظرفیت‌ها در جهت اجرای عدالت در جامعه به خصوص ساخت و واگذاری مسکن به اقشار مختلف جامعه استفاده کرد و استان مرکزی می‌تواند در این مسیر سرآمد دیگر استان‌های کشور باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ضمن فعال‌سازی ۳۰۰ صنعت و ایجاد یک‌هزار عنوان شغل، گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است.
انصاری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی کامل مدیریت جهادی معرفی کرد و افزود: هر یک از نهادهای اجرایی استان مرکزی باید تا سال ۱۴۱۰ چشم‌‍ اندازی حکیمانه برای خود در نظر گرفته و با مدیریت جهادی و کارآمد برای تحقق آن تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار