رئیس کمیته امداد شهرستان خمین گفت:۷۰درصد از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، سالمندان نیازمند هستند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 16 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،جواد داودی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خمین با اشاره به جمعیت سالمندی تحت حمایت افزود: سه هزار و ۵۰۰ خانواده از پنج هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در خمین سالمند هستند.
وی یادآورشد: واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی به سالمندان سبب حضور فعال آن‌ها در اجتماع و پیشگیری از بیماری‌های روحی و جسمی این قشر می‌شود.
وی تأکید کرد: سالمندان از طریق سامانه امداد هوشمند می‌توانند از حمایت‌های کمیته امداد شهرستان بهره‌مند شوند.
فرماندار خمین هم در این کارگروه گفت: نگرش و اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نسبت به مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی دغدغه مند باشد.
احمد طهرانی با اشاره به اینکه شبیخون و هجمه فرهنگی قبل از مسائل اقتصادی از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفت، یادآورشد: بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در معضلات فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی افزود: اقدامات در حوزه فرهنگی و اجتماعی با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و محوریت دستگاه متولی و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شود.
وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانانی که آسیب پذیر و آسیب دیده هستند در سطح شهرستان شناسایی و ساماندهی شوند.
فرماندار خمین در بخش دیگر از سخنان خود گفت: نرخ ازدواج در خمین در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.
طهرانی با اشاره به این‌که استان مرکزی جزو پنج استان پیر کشور است، افزود: مرکز روزانه نگهداری سالمندان در خمین پیشرفت فزیکی مناسبی دارد و لازم است تا بستر خدمات تخصصی حمایتی، بهداشتی و اجتماعی به سالمندان شهرستان بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار