نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی مطالبه جدی مردم این شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 15 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا نظری در نشست با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود:روسای دولت‌های ادوار گذشته در سفر به استان مرکزی در شهرستان خمین حضور پیدا کردند و از رئیس جمهور انقلابی دولت سیزدهم نیز دعوت می‌شود که در سفر به این استان در زادگاه امام راحل نیز حضور پیدا کنند.
وی یادآورشد: رفع مشکلات راه‌های ارتباطی این شهرستان نیازمند اعتبارات و نگرش ویژه مسئولان استان مرکزی است.
وی افزود: اعتبارات اصلاح راه‌های ارتباطی خمین در دولت‌هایی که وضعیت منابع اعتباری خوبی داشتند مصوب شده اما به شکل کامل به شهرستان تخصیص نیافته است.
وی با اشاره به اینکه برخی راه‌های مواصلاتی خمین بین ۲ استان مشترک است، ادامه داد: مسیر دلیجان، خمین، الیگودرز و ازنا یک مسیر تعریف شده است و اعتبارات مصوب به استان لرستان تخصیص یافته و مسیر سمت خمین باقی مانده است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت اضافه کرد: منابع اختصاصی با هزینه ساخت و ساز ناهماهنگ است، بجای پرداخت نقدی به پیمانکار اسناد خزانه ارائه می شود و به همین دلیل پیمانکاران تمایلی برای شرکت در مناقصات ندارند.
نظری ادامه داد: انتشار تصادفات جاده ای در فضای مجازی موجب انتقاد مردم شهرستان از عملکرد مسئولان شده است.
وی با اشاره به گزارش‌های دولت درباره فروش نفت و بازگشت منابع مالی حاصل از فروش آن به کشور، گفت: انتظار می‌رود در ماه‌های آتی وضعیت اعتبارات بهبود پیدا کند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسیر خمین - گلپایگان و خوانسار بین استان مرکزی و اصفهان مشترک است و اعتبارات این مسیر نیز به اصفهان تخصیص یافت.
نظری با اشاره به اینکه در مسیر خمین - اراک ۱۵ کیلومتر یک لایه آسفالت ریخته شده، اظهار داشت: با توجه به تردد خودروهای سنگین در این مسیر به دلیل تامین خوراک پتروشیمی از اواخر بهمن ماه جاری، موجب تخریب این جاده می‌شود.
وی، راه مواصلاتی خمین به شازند را پر حادثه بیان کرد و گفت: تردد در این مسیر زیاد است و مردم این منطقه نسبت به حادثه خیز بودن آن معترض هستند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌های روستایی خمین نیز به دلیل فقدان رعایت اصول مهندسی در ساخت با مشکلاتی مواجه هستند و برخی از این مسیرها تخریب شدند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلات بیمارستان حضرت فاطمه(س) این شهرستان در حاشیه جلسه علنی مجلس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و مقرر شد طی نشستی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی روز دوشنبه هفته جاری در خمین مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: احداث این مرکز درمانی مصوب زمانی است که علوم پزشکی خمین به صورت شبکه بهداشت و درمان مدیریت می شد.
نظری تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی آموزشی و درمانی است و دانشجویان این دانشکده برای انجام کار عملی به حضور در بیمارستان نیاز دارند.
وی گفت: با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وضعیت بیمارستان جدید، بخش‌های در حال ساخت و درمانگاه تخصصی بیمارستان فعال خمین بررسی می‌شود.
نظری با اشاره به طلب ۳۰۰ میلیارد ریالی پیمانکار بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین گفت: مقرر شد این بدهی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی پرداخت شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بازدید هزاران گردشگر داخلی و خارجی قبل از شیوع کرونا از بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: حضور این گردشگران آورده اقتصادی برای خمین نداشته است.
نظری اظهار داشت: طرح اقامتی و تجاری در کنار بیت امام راحل در دست ساخت است و زمین این مجموعه را شهرداری و هزینه ساخت را موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) عهده دار شدند.
وی توضیح داد: بیت تاریخی امام راحل در خمین ظرفیت خوبی برای حضور اردوهای راهیان نور و اردوهای دانش آموزی و دانشجویی هفت اقلیم است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز با اشاره به خمین با مشکل زیرساخت ها مواجه است، افزود: مشکلات راه های مواصلاتی و جاده‌ای برای سرمایه گذاران جذاب نیست.
«حسن میرزاخانی» گفت: سرمایه گذاران مناطقی را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند که به بازار فروش نزدیک و از راه‌های ارتباطی مناسب و مشوق‌های مالیاتی برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینکه اراک، خمین و شازند دارای بالاترین آمار بیکاری در استان مرکزی هستند، گفت: ناهمگونی فرصت‌های شغلی در استان یک اتفاق نامطلوب است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: مشکلات و مطالبات خمین دسته بندی و به استاندار مرکزی ارائه می‌شود و در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری می‌شود.

فرماندار خمین نیز در این نشست، کشاورزی را محور اقتصاد و اشتغال این شهرستان بیان کرد و گفت: ۱۳ هزار نفر از مردم خمین قبل از خشکسالی به کشاورزی اشتغال داشتند.
" احمد طهرانی " توضیح داد: توسعه صنعتی خمین از سال ۸۵ آغاز شد و هم اکنون ۱۳۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک با سه هزار فرصت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان فعال هستند.
وی تامین برق، آب و گاز را مشکلات زیرساختی صنایع خمین دانست و اظهار داشت: پست ۴۰۰ کیلو ولت برق این شهرستان پس از گذشت ۲ سال از آغاز عملیات اجرایی آن، هنوز بهره‌برداری نشده است.
فرماندار خمین ادامه داد: ۵۰ معدن در این شهرستان واگذار شده و برای ۵۰۰ نفر در این حوزه اشتغال کرده است.
طهرانی، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال در خمین بیان کرد و گفت: کمتر از ۵۰۰ نفر در این حوزه اشتغال دارند.
وی تصریح کرد: راه اندازی واحد های پتروشیمی، تولید پنل‌های خورشیدی و خودروسازی ظرفیت ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی را در خمین دارد.

امام جمعه خمین در نشست با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه حوزه‌های مهم و حساس از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.
حجت الاسلام سید "علی حسینی پور" افزود: ایران از ذخایر طبیعی فراوانی برخوردار است و بهره‌مندی از این منابع نیازمند مدیریت توانمند است.
امام جمعه خمین اظهار داشت: کشاورزی محور اشتغال این شهرستان در سال‌های گذشته بوده و خشکسالی سبب خسارت به کشاورزان و افزایش مددجویان نهادهای حمایتی شهرستان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از واحدهای مرغداری و تولید خودرو در خمین بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار