سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از آغاز به کار پروژه درختکاری سایت دفع و پردازش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 13 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی فدوی افزود: طرح کاشت و نگهداری درختان کاهش دهنده آلایندگی های محیطی به همت پرسنل و کارگران دو سازمان فضای سبز و مدیریت پسماند شهرداری اراک آغاز شده است که فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری به پایان می رسد.
فدوی ادامه داد: در فاز اول کمربند سبز سایت دفع و پردازش شهرداری اراک، مقرر شده تا چهار هکتار درختکاری انجام شود تا آلایندگی های زیست محیطی منطقه مذکور کاهش یابد.
وی افزود: براساس طرح های تهیه شده باید ۲۵ درصد از سایت دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک درختکاری شود که برای تحقق این موضوع، فرایند کاشت نهال های جدید در سال آینده طی دو فاز آتی انجام میشود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک درباره درختانی که قرار است در سایت دفع و پردازش کاشته شوند هم گفت: مقرر شده تا انواع درختان توت، کاج، زبان گنجشکی، وَن و ... در سایت دفع و پردازش کاشته شوند که انتخاب این نوع درختان با تایید اداره منابع طبیعی صورت گرفته است.
فدوی افزود : درختان مذکور باتوجه به شرایط سایت دفع و پردازش شهرداری انتخاب و کاشته می‌شوند چرا که باید دارای ویژگی هایی نظیر کاهش دهنده آلایندگی های زیست محیطی، مقاومت در برابر کم آبی و همچنین کاهش دهنده فرسایش خاک باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار