فرمانده انتظامي استان از آغاز دومین پويش مردمي كودكان سايبري همزمان با سراسر كشور در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 13 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سردار"حسن مفخمي شهرستاني" افزود:‌ با توجه به شيوع كرونا و شرايط ايجاد شده در جامعه، ضرورت استفاده كودكان از فضاي مجازي نسبت به گذشته رشد فزاينده داشته است.
وي ادامه داد:اما در اين شرايط نبودن دانش و مهارت کودکان در صیانت از داده‌های شخصی، استفاده از ابزارهای هوشمند و فناوری‌های روز و ناآشنایی والدین به استفاده صحیح از این ابزار و همچنین عدم آشنایی با نحوه نظارت خود بر فرزندان در این فضا و ضعف در آگاهی تبعات به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، چالش‌ مرتبط با وضعیت سواد کاربری فضای مجازی والدین و کودکان را به وجود آورده است.
وي یادآورشد:در برخي موارد كافي نبودن آشنايي خانواده ها با مخاطرات فضاي مجازي و راهكارهاي درست و ايمن، باعث بروز خسارات مادي و معنوني و در برخي موارد جبران ناپذير براي كودكان مي شود و ضرورت ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربری ایمن کودکان در فضای مجازی موضوعي است كه بايد نسبت به آن بسيار دقت داشت.
اين مقام ارشد انتظامي در استان مركزي افزود: شناخت درست فضای مجازی، مواجهه منطقی و آگاهی‌ بخشی عمومی در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم سایبری ،برای خانواده ‌ها یکی از رويكردهايي است از سوي پليس فتا دنبال مي شود.
سردار مفخمي شهرستاني با اشاره به آغاز طرح پويش مردمي"كودكان سايبري"در استان مركزي همزمان با ديگر استان هاي كشور اظهار داشت:‌ آنچه در تحقق هر چه بهتر راهبردهاي لحاظ شده در اين پويش مردمي بايد بدان توجه داشت آن است كه ظرفیت ‌های پليس در امر آگاه‌سازی مردم در آموزش‌های پیشگیرانه سایبری محدود بوده و ضرورت استفاده منسجم از ظرفیت ‌های موجود و همسوسازی آن‌ها، راه‌حل اجتناب‌ناپذیري در مقابله و کنترل آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی است.
وي اضافه كرد:‌ در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری سعي بر آن است تا از ظرفیت‌ بسترهای رسانه‌های نوین، رسانه ملی، رسانه‌های برخط و همچنين فضای فیزیکی در معابر و ادارات و سازمان ‌ها و تا حد امكان با همکاری داوطلبانه کلیه فرهیختگان علاقه‌ مند به مشارکت در امر فرهنگ ‌سازی و آگاه‌سازی هم‌ وطنان در حوزه‌ پیشگیری از جرائم سایبری، استفاده شود.
اين مقام ارشد انتظامي استان مركزي ادامه داد:شهروندان،اصحاب رسانه و فعالان فضاي مجازي مي توانند با كودكان_سايبري در تحقق راهبردهاي لحاظ شده در اين پويش مردمي مشاركت داشته باشند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: از کاربران فضای مجازی خواسته می‌شود به پویش مردمی "کودکان سایبری" با شعار "پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی" بپیوندند تا با هم افزايي جمعي ارتقاءسطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن‌سازی فرزندان در این فضا به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تسري يابد.
وي اضافه كرد:‌ همچنين ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در استان و افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری از نكاتي است كه اميد است با مشاركت آحاد جامعه در اجراي اين پويش بدان دست يافت.
سردار مفخمي شهرستاني همچنين از آغاز اين پويش مردمي از تاريخ بیست و پنج دی ماه در استان مركزي خبر داد وگفت: با نامگذاري ايام پويش در هفت روز اجراي اين طرح در هر روز به يك موضوع به صورت ويژه پرداخته مي شود و با مشاركت جمعي، محتواي مرتبط در فضاي مجازي انتشار می يابد.
فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره با نام هاي انتخابي در اجراي اين پويش مردمي گفت: روز نخست به نام "کودکان سایبری، والدگری در فضای مجازی" ، روز دوم " کودکان سایبری، آموزش مجازی " ، روز سوم " کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی " ، روز چهارم " کودکان سایبری، نقض حریم خصوصی "و روز پنجم " کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی " ، روز ششم " كودكان سايبري ، بازي هاي رايانه اي و روز هفتم " پليس فتا ،حامي كودكان در فضاي مجازي "نام گذاري شده است.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار